KaramelaYedi
New member
Bilim arkeoloji
Eski Mısırlılar daha sonra sanatlarını nasıl değiştirdiler?
Durum: 07/14/2023| Okuma süresi: 3 dakika
Nakhtamon’un mezarından II. Ramses’in portresi. Örneğin, başlık geliştirildi
Kaynak: LAMS-MAFTO, CNRS
WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz.
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.
Mısır mezar odalarının görüntüleri sanat tarihinde benzersizdir. Ancak eski Mısırlılar da mükemmel değildi. Uluslararası bir ekip, zaman zaman “hile” yapıldığını ortaya çıkarmak için modern radyasyon teknolojisini kullandı.
BEski Mısır mezarlarındaki görüntüler daha sonra, bazıları büyük ölçüde değiştirildi. Bu, eski Mısır şehri Thebes’teki 3000 yıldan daha eski olan mezarlarda modern radyasyon tekniklerini kullanan uluslararası bir araştırma ekibi tarafından kanıtlanmıştır. Buna göre rahip Nakhtamun’un mezarındaki II.
Örneğin, Ramses II’nin resmindeki başlık temelden revize edildi. Menna’nın mezarındaki bir tapınma sahnesinde bir kolun konumu ve rengi değiştirilmiş.
ayrıca oku
Mısır’ın kanlı ritüelleri
Fransız ulusal araştırma kuruluşu CNRS yaptığı açıklamada, “Ekibin araştırması, firavun sanatının ve üretim koşullarının kesinlikle daha önce düşünülenden daha dinamik ve karmaşık olduğunu gösteriyor.” Paris’teki Sorbonne Üniversitesi’nden Philippe Martinez ve Philippe Walter liderliğindeki grup, üzeri boyanmış renk pigmentlerini analiz etmek için özel bir X-ışını tekniği kullandı.
Mısır’ı MÖ 1279’dan 1213’e kadar yöneten II. Ramses’in portresi. MÖ 1000 civarında hüküm süren önemli değişiklikler gösterdi: Nakhtamun’un mezarındaki firavunun eski tasvirinde farklı bir taç, asa ve kolye vardı. Araştırmacılar, firavunun güç sembollerindeki karmaşık değişikliklerin nedenini bilmiyorlar.
Philippe Martinez, Menna’nın mezarındaki resimleri inceliyor
Kaynak: Catherine Defeyt – CEA – Liège Üniversitesi
David Strivay odada. Özel bir röntgen tekniği kullanıldı.
Kaynak: Catherine Defeyt – CEA – Liège Üniversitesi
Menna, Firavun Amenhotep III altında arazi etüdünün gözetmeniydi. (yaklaşık MÖ 1391–1353). Diğer araştırmacılar, mezarındaki bir ibadet sahnesindeki bir kolun pozisyonunun sonradan değiştirildiğini keşfetmişti. Şimdi ekip, kolun ten rengi için kullanılan pigmentlerin de ilk versiyonda kullanılanlardan farklı olduğunu da keşfetti. Araştırmacılar, fırça çalışmalarının analizlerinden, mezarda en az dört ressamın çalıştığı sonucuna varıyorlar. Yazarlar “PLOS ONE” dergisinde, ne yazık ki ressamların çalışmalarına yaklaşımlarının analizi bu değişikliğin neden olduğunu göstermiyor.
Danimarka Ulusal Ansiklopedisi’nden Mısırbilimci Thomas Christiansen, çevrimiçi Science dergisine verdiği demeçte, revizyonların kapsamının kendisini şaşırttığını söyledi. Uzman araştırmaya katılmamıştır. Revizyonların, projeyi usta bir sanatçının planladığını, ardından çırakların boyayı uyguladığını ve ustanın daha sonra görüntüleri düzelttiğini öne sürdüğünü tahmin ediyor. “Önyargılı bir sanatsal fikrin gerçekleştirilmesi için düşündüğümüzden daha fazla çaba sarf edildi” diye vurguladı.
Martinez dergiye verdiği demeçte, ressamların tabloları değiştirdiği gerçeğinin, pek çok tarihçinin Mısır sanatı hakkındaki varsayımlarının doğruluğunu sorguladığını söyledi. “Hiçbir şeyin mükemmel olmadığını görüyoruz.”
geçmişin tanıklıkları
Soyu tükenmiş insan türleri
kuraklık ve eriyen buzullar
Çalışma yazarları, şimdiye kadar görüntülerdeki bu tür değişikliklerin nadiren kaydedildiğini, ancak bunun teknoloji eksikliğinden de kaynaklanabileceğini yazıyor. Çalışma için ekip, cihazların bir görüntü alanı boyunca yavaşça hareket ettirildiği makro X-ışını floresans spektroskopisi (MA-RFS) kullandı. Bunun için kullanılan aletler mezar odalarına taşınabilecek kadar küçüktür.
Renk pigmentleri, X-ışını floresans spektroskopisi ile tahribatsız olarak incelenebilir. Renk, belirli X-ışınları tarafından uyarılır. Bir detektör, her bir öğeye özgü olan, ortaya çıkan flüoresan ışınlarını ölçer. Kullanılan renklerin hangi elementlerden oluştuğu bilindiği için araştırmacılar renkleri elementlerden çıkarsayabilir.
Grenoble’daki Avrupa Senkrotron Radyasyon Tesisi’nden (ESRF) Marine Cotte, Science dergisine bu X-ışını yöntemini eski Mısır duvar resimlerine uygulamak “gerçekten bir paradigma değişikliği” dedi. Daha önce çalışma yazarlarıyla çalışmıştı ancak bu çalışmaya dahil değildi.
Burası, üçüncü taraf içeriğini bulacağınız yerdir
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.
Facebook’ta “Dünya Tarihi”ni de bulabilirsiniz. Bir beğeni bizi mutlu eder.
WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz.
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.
“Aha! Htarih – on dakikalık tarih”, WELT’in tarih podcast’idir. Her Pazartesi ve Perşembe zamanda bir yolculuğa çıkıyor ve tarihin sorularını yanıtlıyoruz. Podcast’e şu adresten abone olun: spotify, Apple Podcast’leri, derin dondurucu, Amazon Müzik veya doğrudan RSS beslemesi.
Eski Mısırlılar daha sonra sanatlarını nasıl değiştirdiler?
Durum: 07/14/2023| Okuma süresi: 3 dakika
Nakhtamon’un mezarından II. Ramses’in portresi. Örneğin, başlık geliştirildi
Kaynak: LAMS-MAFTO, CNRS
WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz.
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.
Mısır mezar odalarının görüntüleri sanat tarihinde benzersizdir. Ancak eski Mısırlılar da mükemmel değildi. Uluslararası bir ekip, zaman zaman “hile” yapıldığını ortaya çıkarmak için modern radyasyon teknolojisini kullandı.
BEski Mısır mezarlarındaki görüntüler daha sonra, bazıları büyük ölçüde değiştirildi. Bu, eski Mısır şehri Thebes’teki 3000 yıldan daha eski olan mezarlarda modern radyasyon tekniklerini kullanan uluslararası bir araştırma ekibi tarafından kanıtlanmıştır. Buna göre rahip Nakhtamun’un mezarındaki II.
Örneğin, Ramses II’nin resmindeki başlık temelden revize edildi. Menna’nın mezarındaki bir tapınma sahnesinde bir kolun konumu ve rengi değiştirilmiş.
ayrıca oku
Mısır’ın kanlı ritüelleri
Fransız ulusal araştırma kuruluşu CNRS yaptığı açıklamada, “Ekibin araştırması, firavun sanatının ve üretim koşullarının kesinlikle daha önce düşünülenden daha dinamik ve karmaşık olduğunu gösteriyor.” Paris’teki Sorbonne Üniversitesi’nden Philippe Martinez ve Philippe Walter liderliğindeki grup, üzeri boyanmış renk pigmentlerini analiz etmek için özel bir X-ışını tekniği kullandı.
Mısır’ı MÖ 1279’dan 1213’e kadar yöneten II. Ramses’in portresi. MÖ 1000 civarında hüküm süren önemli değişiklikler gösterdi: Nakhtamun’un mezarındaki firavunun eski tasvirinde farklı bir taç, asa ve kolye vardı. Araştırmacılar, firavunun güç sembollerindeki karmaşık değişikliklerin nedenini bilmiyorlar.
Philippe Martinez, Menna’nın mezarındaki resimleri inceliyor
Kaynak: Catherine Defeyt – CEA – Liège Üniversitesi
David Strivay odada. Özel bir röntgen tekniği kullanıldı.
Kaynak: Catherine Defeyt – CEA – Liège Üniversitesi
Menna, Firavun Amenhotep III altında arazi etüdünün gözetmeniydi. (yaklaşık MÖ 1391–1353). Diğer araştırmacılar, mezarındaki bir ibadet sahnesindeki bir kolun pozisyonunun sonradan değiştirildiğini keşfetmişti. Şimdi ekip, kolun ten rengi için kullanılan pigmentlerin de ilk versiyonda kullanılanlardan farklı olduğunu da keşfetti. Araştırmacılar, fırça çalışmalarının analizlerinden, mezarda en az dört ressamın çalıştığı sonucuna varıyorlar. Yazarlar “PLOS ONE” dergisinde, ne yazık ki ressamların çalışmalarına yaklaşımlarının analizi bu değişikliğin neden olduğunu göstermiyor.
Danimarka Ulusal Ansiklopedisi’nden Mısırbilimci Thomas Christiansen, çevrimiçi Science dergisine verdiği demeçte, revizyonların kapsamının kendisini şaşırttığını söyledi. Uzman araştırmaya katılmamıştır. Revizyonların, projeyi usta bir sanatçının planladığını, ardından çırakların boyayı uyguladığını ve ustanın daha sonra görüntüleri düzelttiğini öne sürdüğünü tahmin ediyor. “Önyargılı bir sanatsal fikrin gerçekleştirilmesi için düşündüğümüzden daha fazla çaba sarf edildi” diye vurguladı.
Martinez dergiye verdiği demeçte, ressamların tabloları değiştirdiği gerçeğinin, pek çok tarihçinin Mısır sanatı hakkındaki varsayımlarının doğruluğunu sorguladığını söyledi. “Hiçbir şeyin mükemmel olmadığını görüyoruz.”
geçmişin tanıklıkları
Soyu tükenmiş insan türleri
kuraklık ve eriyen buzullar
Çalışma yazarları, şimdiye kadar görüntülerdeki bu tür değişikliklerin nadiren kaydedildiğini, ancak bunun teknoloji eksikliğinden de kaynaklanabileceğini yazıyor. Çalışma için ekip, cihazların bir görüntü alanı boyunca yavaşça hareket ettirildiği makro X-ışını floresans spektroskopisi (MA-RFS) kullandı. Bunun için kullanılan aletler mezar odalarına taşınabilecek kadar küçüktür.
Renk pigmentleri, X-ışını floresans spektroskopisi ile tahribatsız olarak incelenebilir. Renk, belirli X-ışınları tarafından uyarılır. Bir detektör, her bir öğeye özgü olan, ortaya çıkan flüoresan ışınlarını ölçer. Kullanılan renklerin hangi elementlerden oluştuğu bilindiği için araştırmacılar renkleri elementlerden çıkarsayabilir.
Grenoble’daki Avrupa Senkrotron Radyasyon Tesisi’nden (ESRF) Marine Cotte, Science dergisine bu X-ışını yöntemini eski Mısır duvar resimlerine uygulamak “gerçekten bir paradigma değişikliği” dedi. Daha önce çalışma yazarlarıyla çalışmıştı ancak bu çalışmaya dahil değildi.
Burası, üçüncü taraf içeriğini bulacağınız yerdir
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.
Facebook’ta “Dünya Tarihi”ni de bulabilirsiniz. Bir beğeni bizi mutlu eder.
WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz.
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.
“Aha! Htarih – on dakikalık tarih”, WELT’in tarih podcast’idir. Her Pazartesi ve Perşembe zamanda bir yolculuğa çıkıyor ve tarihin sorularını yanıtlıyoruz. Podcast’e şu adresten abone olun: spotify, Apple Podcast’leri, derin dondurucu, Amazon Müzik veya doğrudan RSS beslemesi.