KaramelaYedi
New member
Frankfurt am Main'deki kazılar sırasında bulunan bir muska, Alman kilise tarihinin erken bir bölümünü ortaya çıkarıyor: Alplerin kuzeyinde, Hıristiyan inancının en eski itirafını içeriyor.
Frankfurt am Main'deki Römerberg'de öğle yemeği vaktinde ortalık sosis ve patatesli krep kokuyor ve orada burada ilk insanlar dumanı tüten alkol bardaklarını boşaltıyor. Noel pazarı şehir merkezinde geniş bir alana yayılıyor, insanlar birbirini itiyor, neredeyse hiç kimse belediye binasının önündeki büyük İsa'nın Doğuşu figürlerine bakmıyor. İsa'nın çocuğu Meryem ve Yusuf'un arasında camın arkasında yatıyor; Çobanlar ve Üç Bilge Adam, süslü ahşap kulübedeki meşhur sahneyi tamamlıyor.
Sıcak şarabın çağırdığı yerde inanç genellikle ikinci planda kalır, ancak şehirden gelen “sansasyonel bir keşif” belki de odak noktasını değiştirebilir: Kilise tarihçileri Almanya'daki Hıristiyanlaşma tarihinin yeniden yazılması gerektiğine inanıyor.
İki delikli, yaklaşık 1.800 yıllık gümüş bir muska onların kanıtıdır ve şehir temsilcileri ve bilim adamları, bunu ilk kez, İsa'nın doğum sahnesinden birkaç metre uzaktaki Evanjelik Akademisi'nin evinde halka sundular.
Bir kibrit kutusundan daha küçük ama içindekiler özel: İçinde, Frankfurt Goethe Üniversitesi'nde arkeoloji profesörü Markus Scholz'un belirttiği gibi, içinde Latince yazıtı artık Alpler'in kuzeyindeki “en eski otantik Hıristiyan metni” olarak kabul edilen, sarılmış bir gümüş levha vardı. koyar.
Galya'daki Hıristiyan gruplara ilişkin daha önceden yazılı referanslar vardır; örneğin MS 177'de Lyon'un Lugdunum şehrinde yapılan zulümler gibi. Misyonerlerin oradan Yukarı Almanya'ya doğru yola çıktıkları da biliniyor. Ancak Roma İmparatorluğu'nun kuzey Alplerindeki Hıristiyan yaşamına dair güvenilir kanıtlar yalnızca 4. yüzyıldan kalmadır. Örneğin, sırasıyla MS 313 ve 314 yıllarında Köln ve Trier piskoposlarının adları, şimdi “Frankfurt gümüş yazıtı”nın yerini alıyor.
Basın toplantısının bir parçası olarak Scholz, neredeyse tamamı Latince olan orijinal yazıtı törenle okudu ve özel özelliğini açıkladı: “Muskalardaki bu tür yazıtlar genellikle Yunanca veya İbranice yazılırdı.” ” (yine Yunanca'da “Trisagion” olarak) aslında ancak MS 4. yüzyıldan itibaren “kitlenin en önemli noktası” olarak yaygınlaştı ve Hıristiyan ayininin bir parçası oldu.
“Frankfurt Gümüş Yazıtı”nın başında Havari Pavlus'un öğrencisi ve sırdaşı Titus'tan da bahsediliyor ve metin, Pavlus'un İncil'den Filipililere yazdığı mektubun neredeyse birebir alıntısıyla bitiyor.
Scholz, Ren Nehri'nin sağında, değerli metalden yapılmış bu tür koruyucu muskaların daha yeni bir örneğinin daha bulunduğunu söylüyor; Scholz, bunun Güney Almanya'daki Badenweiler'deki bir çocuk mezarından olduğunu söylüyor. Bu yazıtta, Hıristiyan-Yahudi tanrısı ve Germen kaynak tanrısı da dahil olmak üzere birçok tanrıya dua ediliyordu. Yeni keşfedilen metin ise yalnızca Hıristiyanlığa ait olup başka hiçbir dini referans içermemektedir.
Coşkulu Belediye Başkanı Mike Josef (SPD), “'Frankfurt Yazıtı' bilimsel bir sansasyondur” dedi. “Muskanın taşıyıcısı açıkça dindar bir Hıristiyan, gerçek bir Frankfurtluydu.” MS 230 ile 270 yılları arasına tarihlenen bir mezardaki keşif, Frankfurt ve çok daha ötesindeki Hıristiyanlık tarihinin 50 ila 100 yıl geriye götürülmesi gerektiği anlamına geliyor.
Josef, “Alplerin kuzeyindeki ilk Hıristiyan bulgusu bizim şehrimizden geliyor: bununla gurur duyabiliriz” dedi, özellikle de şimdi “Noel'den hemen önce.” Ayrıca arkeologlardan restoratörlere, görüntüleme uzmanlarından kilise tarihçilerine kadar katılan herkesin ekip çalışmasının altını çizdi.
Nidalı bir vatandaş mı?
Keşif yeri kuzeybatıda Frankfurt'un Praunheim semtinde bir mezarlık alanı olarak belirtiliyor. Burası bir zamanlar MS 75'ten itibaren bir garnizon yeri olarak gelişen, daha sonra 2. ve 3. yüzyıllarda Yukarı Almanya'daki Civitas Taunensium bölgesinin idari başkenti olarak önem kazanan Roma şehri Nida'ya aitti.
Nida, Ren Nehri'nin sağ kıyısındaki Limes bölgesinde önemli bir idari ve ekonomik merkez olmakla kalmıyordu: 5.000 nüfuslu Roma yerleşimi aynı zamanda kültürel ve dini çeşitliliğiyle de tanınıyordu. Muhtemelen MS 270/275 civarında terkedilene kadar, ancak mezarlık bunun ötesinde kullanıldığını gösteriyor. 19. yüzyıldan bu yana araştırılan “Alman Pompei'si” Nida, şu anda Frankfurt-Heddernheim'da bulunuyor.
Bugün orada veya komşu Praunheim'da bir ev inşa edilmişse, 2018'de olduğu gibi Roma işgali dönemine ait kalıntılar her zaman beklenebilir: “Kazı sırasında sadece bir mezar değil, tam bir Roma mezarlığı ortaya çıkarıldı. Bunlar paha biçilmez değere sahip buluntular” dedi anıt ofisinin bağlı olduğu planlama ve konut departmanı başkanı Marcus Gwechenberger.
Olağanüstü – ve arkeologlar için bir şans eseri: Bunların çoğunluğu bireysel ve değerli mezar eşyalarının bulunduğu mezarlardır. Şimdi sunulan gümüş buluntu bir erkek iskeletinin mezarında keşfedildi; muhtemelen bir zamanlar koruyucu bir muska olarak boynuna takılmıştı. Demir çiviler aynı zamanda ölü adamın kil sürahisi ve toprak buhurdanlığıyla birlikte tahta bir tabuta gömüldüğünü de gösteriyor. Seramikler MS 240 ile 260 yılları arasındaki döneme tarihlenmeye olanak tanıyor ve cenaze töreni hakkında çok şey söylüyor.
134 numaralı mezardaki adam öldüğünde 35 ila 45 yaşları arasındaydı, aksi halde araştırmacılar ancak birkaç ayrıntıyı açıklayabiliyor. Anıt ofisinin başkanı Andrea Hampel WELT'e şöyle açıklıyor: “İzotop araştırmaları hala devam ediyor.” Daha sonraki analizlerin amaçlarından biri de kökenlerini açıklığa kavuşturmaktır: Şu anda bunu önerecek çok şey olsa da, onun aslında Nida vatandaşı olduğu ve Roma şehrinde büyüdüğü kesin değildir. Arkeolog Peter Fasold, “Mezar eşyaları özellikle onun oraya ait olduğunu gösteriyor” diyor. “Onlar bir topluluk oluştururlar”, yani bu mezarlığa gömülenlerin hepsi.
Lyon'dan bir misyoner mi?
Ancak bu yine de yeni gelen biri, gezici bir satıcı veya hatta ilk misyonerlerden biri olabilir. Yerde kalan birkaç kemik, adamın hayatı boyunca nispeten sağlıklı olduğunu gösteriyor. Sorumlu antropolog Dustin Welper, hiçbir şeyin kırık kemik veya hastalık gibi ciddi yaralanmalara işaret etmediğini açıklıyor. Görünüşe göre ağız hijyeni pek iyi değildi; adam zaten birkaç dişini kaybetmişti ve muhtemelen ağzında iltihap vardı. “Diş hastalıkları dışında son derece sağlıklı.”
Arkeologlar daha sonra alt çenenin, yani çenenin altında, içinde 91 milimetre uzunluğunda gümüş bir rulo bulunan 35 milimetre uzunluğunda ve dokuz milimetre genişliğinde gümüş bir kapsül buldular: buruşuk, ezilmiş, “temiz bir şekilde yuvarlanmamış” ve o kadar kırılgandı ki bu durumda bulundu ve restore edildi. Modern teknoloji sayesinde sırrını açığa çıkarmak hâlâ mümkündü: ince tabaka, Mainz'daki Leibniz Arkeoloji Merkezi'ndeki özel bilgisayarlı tomografi incelemelerinin yardımıyla “dijital olarak açıldı”.
Bu şekilde üç boyutlu bir model oluşturulabildi ve arkeolog Markus Scholz, daha sonraki şifre çözme işlemini “farklı harflerden oluşan ancak şekilleri benzer” bir bulmacayla karşılaştırıyor. Yunanca “XP” kombinasyonu hızla dikkat çekti, ancak “TITI” harflerini tanımak daha zordu. Bu gravürden buna uygun olarak geç bir aşamada bir isim ortaya çıktı.
Yaklaşık 1800 yıl önce gümüş kağıda 18 satır halinde yazılan şey, Hıristiyan inancının erken bir itirafıydı ve bugün “sansasyonel bir keşif”. Hikayesi, Frankfurt şehrinden çekilen neredeyse sekiz dakikalık uzun bir filmde açıkça özetleniyor. Frankfurt kültür departmanı başkanı Ina Hartwig (SPD), gümüş muska ve mezar 134'teki adakların 18 Aralık'tan itibaren Frankfurt Arkeoloji Müzesi'nin kalıcı sergisinde sergileneceğini duyurdu.
Bu koleksiyon, Roma şehri Nida'nın dikkat çekici buluntularını barındırıyor. Ancak müze başlı başına görülmeye değerdir: diğer şeylerin yanı sıra, eski bir Karmelit manastırının geç Gotik kilise binasında yer almaktadır. Gümüş muska ve Hıristiyan yazıtına layık bir yer, burada nadiren kalabalık oluyor.
Çevirideki yazıt:
Aziz Titus'un (adına mı?)
Kutsal, kutsal, kutsal!
Tanrı'nın Oğlu İsa Mesih adına!
Dünyanın Efendisi
direnir [Kräften?]
tüm saldırılar(?)/gerilemeler(?).
Tanrı(?) esenlik verir
Giriş.
Bu kurtarma cihazı(?)
olan kişi
iradeye teslim olur
Tanrı'nın Oğlu Rab İsa Mesih'in,
İsa Mesih'in öncesinden beri
diz çökün: göksel olanlar,
dünyevi ve
yeraltı ve her dil
itiraf et (İsa Mesih'e).
Frankfurt am Main'deki Römerberg'de öğle yemeği vaktinde ortalık sosis ve patatesli krep kokuyor ve orada burada ilk insanlar dumanı tüten alkol bardaklarını boşaltıyor. Noel pazarı şehir merkezinde geniş bir alana yayılıyor, insanlar birbirini itiyor, neredeyse hiç kimse belediye binasının önündeki büyük İsa'nın Doğuşu figürlerine bakmıyor. İsa'nın çocuğu Meryem ve Yusuf'un arasında camın arkasında yatıyor; Çobanlar ve Üç Bilge Adam, süslü ahşap kulübedeki meşhur sahneyi tamamlıyor.
Sıcak şarabın çağırdığı yerde inanç genellikle ikinci planda kalır, ancak şehirden gelen “sansasyonel bir keşif” belki de odak noktasını değiştirebilir: Kilise tarihçileri Almanya'daki Hıristiyanlaşma tarihinin yeniden yazılması gerektiğine inanıyor.
İki delikli, yaklaşık 1.800 yıllık gümüş bir muska onların kanıtıdır ve şehir temsilcileri ve bilim adamları, bunu ilk kez, İsa'nın doğum sahnesinden birkaç metre uzaktaki Evanjelik Akademisi'nin evinde halka sundular.
Bir kibrit kutusundan daha küçük ama içindekiler özel: İçinde, Frankfurt Goethe Üniversitesi'nde arkeoloji profesörü Markus Scholz'un belirttiği gibi, içinde Latince yazıtı artık Alpler'in kuzeyindeki “en eski otantik Hıristiyan metni” olarak kabul edilen, sarılmış bir gümüş levha vardı. koyar.
Galya'daki Hıristiyan gruplara ilişkin daha önceden yazılı referanslar vardır; örneğin MS 177'de Lyon'un Lugdunum şehrinde yapılan zulümler gibi. Misyonerlerin oradan Yukarı Almanya'ya doğru yola çıktıkları da biliniyor. Ancak Roma İmparatorluğu'nun kuzey Alplerindeki Hıristiyan yaşamına dair güvenilir kanıtlar yalnızca 4. yüzyıldan kalmadır. Örneğin, sırasıyla MS 313 ve 314 yıllarında Köln ve Trier piskoposlarının adları, şimdi “Frankfurt gümüş yazıtı”nın yerini alıyor.
Basın toplantısının bir parçası olarak Scholz, neredeyse tamamı Latince olan orijinal yazıtı törenle okudu ve özel özelliğini açıkladı: “Muskalardaki bu tür yazıtlar genellikle Yunanca veya İbranice yazılırdı.” ” (yine Yunanca'da “Trisagion” olarak) aslında ancak MS 4. yüzyıldan itibaren “kitlenin en önemli noktası” olarak yaygınlaştı ve Hıristiyan ayininin bir parçası oldu.
“Frankfurt Gümüş Yazıtı”nın başında Havari Pavlus'un öğrencisi ve sırdaşı Titus'tan da bahsediliyor ve metin, Pavlus'un İncil'den Filipililere yazdığı mektubun neredeyse birebir alıntısıyla bitiyor.
Scholz, Ren Nehri'nin sağında, değerli metalden yapılmış bu tür koruyucu muskaların daha yeni bir örneğinin daha bulunduğunu söylüyor; Scholz, bunun Güney Almanya'daki Badenweiler'deki bir çocuk mezarından olduğunu söylüyor. Bu yazıtta, Hıristiyan-Yahudi tanrısı ve Germen kaynak tanrısı da dahil olmak üzere birçok tanrıya dua ediliyordu. Yeni keşfedilen metin ise yalnızca Hıristiyanlığa ait olup başka hiçbir dini referans içermemektedir.
Coşkulu Belediye Başkanı Mike Josef (SPD), “'Frankfurt Yazıtı' bilimsel bir sansasyondur” dedi. “Muskanın taşıyıcısı açıkça dindar bir Hıristiyan, gerçek bir Frankfurtluydu.” MS 230 ile 270 yılları arasına tarihlenen bir mezardaki keşif, Frankfurt ve çok daha ötesindeki Hıristiyanlık tarihinin 50 ila 100 yıl geriye götürülmesi gerektiği anlamına geliyor.
Josef, “Alplerin kuzeyindeki ilk Hıristiyan bulgusu bizim şehrimizden geliyor: bununla gurur duyabiliriz” dedi, özellikle de şimdi “Noel'den hemen önce.” Ayrıca arkeologlardan restoratörlere, görüntüleme uzmanlarından kilise tarihçilerine kadar katılan herkesin ekip çalışmasının altını çizdi.
Nidalı bir vatandaş mı?
Keşif yeri kuzeybatıda Frankfurt'un Praunheim semtinde bir mezarlık alanı olarak belirtiliyor. Burası bir zamanlar MS 75'ten itibaren bir garnizon yeri olarak gelişen, daha sonra 2. ve 3. yüzyıllarda Yukarı Almanya'daki Civitas Taunensium bölgesinin idari başkenti olarak önem kazanan Roma şehri Nida'ya aitti.
Nida, Ren Nehri'nin sağ kıyısındaki Limes bölgesinde önemli bir idari ve ekonomik merkez olmakla kalmıyordu: 5.000 nüfuslu Roma yerleşimi aynı zamanda kültürel ve dini çeşitliliğiyle de tanınıyordu. Muhtemelen MS 270/275 civarında terkedilene kadar, ancak mezarlık bunun ötesinde kullanıldığını gösteriyor. 19. yüzyıldan bu yana araştırılan “Alman Pompei'si” Nida, şu anda Frankfurt-Heddernheim'da bulunuyor.
Bugün orada veya komşu Praunheim'da bir ev inşa edilmişse, 2018'de olduğu gibi Roma işgali dönemine ait kalıntılar her zaman beklenebilir: “Kazı sırasında sadece bir mezar değil, tam bir Roma mezarlığı ortaya çıkarıldı. Bunlar paha biçilmez değere sahip buluntular” dedi anıt ofisinin bağlı olduğu planlama ve konut departmanı başkanı Marcus Gwechenberger.
Olağanüstü – ve arkeologlar için bir şans eseri: Bunların çoğunluğu bireysel ve değerli mezar eşyalarının bulunduğu mezarlardır. Şimdi sunulan gümüş buluntu bir erkek iskeletinin mezarında keşfedildi; muhtemelen bir zamanlar koruyucu bir muska olarak boynuna takılmıştı. Demir çiviler aynı zamanda ölü adamın kil sürahisi ve toprak buhurdanlığıyla birlikte tahta bir tabuta gömüldüğünü de gösteriyor. Seramikler MS 240 ile 260 yılları arasındaki döneme tarihlenmeye olanak tanıyor ve cenaze töreni hakkında çok şey söylüyor.
134 numaralı mezardaki adam öldüğünde 35 ila 45 yaşları arasındaydı, aksi halde araştırmacılar ancak birkaç ayrıntıyı açıklayabiliyor. Anıt ofisinin başkanı Andrea Hampel WELT'e şöyle açıklıyor: “İzotop araştırmaları hala devam ediyor.” Daha sonraki analizlerin amaçlarından biri de kökenlerini açıklığa kavuşturmaktır: Şu anda bunu önerecek çok şey olsa da, onun aslında Nida vatandaşı olduğu ve Roma şehrinde büyüdüğü kesin değildir. Arkeolog Peter Fasold, “Mezar eşyaları özellikle onun oraya ait olduğunu gösteriyor” diyor. “Onlar bir topluluk oluştururlar”, yani bu mezarlığa gömülenlerin hepsi.
Lyon'dan bir misyoner mi?
Ancak bu yine de yeni gelen biri, gezici bir satıcı veya hatta ilk misyonerlerden biri olabilir. Yerde kalan birkaç kemik, adamın hayatı boyunca nispeten sağlıklı olduğunu gösteriyor. Sorumlu antropolog Dustin Welper, hiçbir şeyin kırık kemik veya hastalık gibi ciddi yaralanmalara işaret etmediğini açıklıyor. Görünüşe göre ağız hijyeni pek iyi değildi; adam zaten birkaç dişini kaybetmişti ve muhtemelen ağzında iltihap vardı. “Diş hastalıkları dışında son derece sağlıklı.”
Arkeologlar daha sonra alt çenenin, yani çenenin altında, içinde 91 milimetre uzunluğunda gümüş bir rulo bulunan 35 milimetre uzunluğunda ve dokuz milimetre genişliğinde gümüş bir kapsül buldular: buruşuk, ezilmiş, “temiz bir şekilde yuvarlanmamış” ve o kadar kırılgandı ki bu durumda bulundu ve restore edildi. Modern teknoloji sayesinde sırrını açığa çıkarmak hâlâ mümkündü: ince tabaka, Mainz'daki Leibniz Arkeoloji Merkezi'ndeki özel bilgisayarlı tomografi incelemelerinin yardımıyla “dijital olarak açıldı”.
Bu şekilde üç boyutlu bir model oluşturulabildi ve arkeolog Markus Scholz, daha sonraki şifre çözme işlemini “farklı harflerden oluşan ancak şekilleri benzer” bir bulmacayla karşılaştırıyor. Yunanca “XP” kombinasyonu hızla dikkat çekti, ancak “TITI” harflerini tanımak daha zordu. Bu gravürden buna uygun olarak geç bir aşamada bir isim ortaya çıktı.
Yaklaşık 1800 yıl önce gümüş kağıda 18 satır halinde yazılan şey, Hıristiyan inancının erken bir itirafıydı ve bugün “sansasyonel bir keşif”. Hikayesi, Frankfurt şehrinden çekilen neredeyse sekiz dakikalık uzun bir filmde açıkça özetleniyor. Frankfurt kültür departmanı başkanı Ina Hartwig (SPD), gümüş muska ve mezar 134'teki adakların 18 Aralık'tan itibaren Frankfurt Arkeoloji Müzesi'nin kalıcı sergisinde sergileneceğini duyurdu.
Bu koleksiyon, Roma şehri Nida'nın dikkat çekici buluntularını barındırıyor. Ancak müze başlı başına görülmeye değerdir: diğer şeylerin yanı sıra, eski bir Karmelit manastırının geç Gotik kilise binasında yer almaktadır. Gümüş muska ve Hıristiyan yazıtına layık bir yer, burada nadiren kalabalık oluyor.
Çevirideki yazıt:
Aziz Titus'un (adına mı?)
Kutsal, kutsal, kutsal!
Tanrı'nın Oğlu İsa Mesih adına!
Dünyanın Efendisi
direnir [Kräften?]
tüm saldırılar(?)/gerilemeler(?).
Tanrı(?) esenlik verir
Giriş.
Bu kurtarma cihazı(?)
olan kişi
iradeye teslim olur
Tanrı'nın Oğlu Rab İsa Mesih'in,
İsa Mesih'in öncesinden beri
diz çökün: göksel olanlar,
dünyevi ve
yeraltı ve her dil
itiraf et (İsa Mesih'e).