KaramelaYedi
New member
Bilim Bisiklet kazaları
Yalnızca şehirlerarası yollarda 189 ölü ve 3.000 ağır yaralı bisikletçi
Şu tarihten itibaren: 13 Temmuz 2024| Okuma süresi: 3 dakika
Kaynak: Getty Images/Westend61
Geçen yıl her zamankinden daha fazla bisiklet kazası yaşandı. Ülkede bile. E-bisiklet sayısı hiçbir fark yaratmadı. Gerçek nedenler nelerdir ve bisikletçiler için hangi yerlerin özellikle tehlikeli olduğu düşünülmektedir.
WELT podcast'lerimizi buradan dinleyebilirsiniz
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, kişisel verilerin iletilmesine ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir; çünkü gömülü içeriğin sağlayıcıları, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak bu izni gerektirir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.
MKüçük araba 90 km/saat hızla bisikletçiye arkadan çarpıyor. Kendini havaya fırlatıyor ve ayakkabıları yüksek bir kavis çizerek yana doğru uçuyor. Bisiklet yaklaşık 70 metre uzakta asfaltta kalıyor. Gerçek dünyada bisikletçi ölmüş olurdu. Sigorta şirketinin kaza araştırmacılarının gösterdiği çarpışma testinde oyuncak bebek garip bir şekilde yolda duruyor.
Çalışma direktörü Kirstin Zeidler, şeffaf koruyucu duvarın arkasından senaryo karşısında şok olmuş görünüyor. Araştırmacı, “Bunu gerçekte hayal etmek istemezsiniz” diyor. Daha önce Münster'de yapılan bir çalışmanın rakamlarını sunmuştu. Son yıllarda bisiklet kullanımının artmasına paralel olarak köy yollarında bisikletlilerin karıştığı ciddi kazalar da arttı.
Trafikteki bisikletlilerin oranı 2002'den 2017'ye yüzde 37 arttı. Daha yeni rakamlar 2026 yılına kadar mevcut olmayacak. Köy yollarında öldürülen bisikletçilerin sayısı 2013'ten bu yana aynı oranda arttı. Yalnızca 2023 yılında köy yollarında 189 kişi öldü ve neredeyse 3.000 kişi ağır yaralandı.
ayrıca oku
Ve şaşırtıcı bir şekilde: Köy yollarında yaralananların yaklaşık üçte birinde kaza, üçüncü bir tarafın etkisi olmadan meydana geldi. Başka bir deyişle: Burada bisikletçiler mutsuz bir şekilde kenarlardan düşüyor, çakıl zeminde kötü yüzeylere sahip oluyor veya yapraklar üzerinde kayıyordu. Bisikletçilerin klasik iki tekerlekli araç mı yoksa elektrikli bisiklet mi kullandığı kazanın nedeni açısından hiçbir fark yaratmadı.
ayrıca oku
Vakaların yüzde 41'inde (yüzde 41) otomobiller kazaya karıştı; bunların yüzde 59'unda ise kazalara sürücüler neden oldu. Kazaların yüzde 32'si açık yolda meydana geldi. Sürücüler ağaçların veya güneşin battığı gölgelerde bisikletlileri gözden kaçırıyordu ve kazalar orantısız bir şekilde sıklıkla akşam karanlığında meydana geliyordu. Ve çoğunlukla saatte 70 kilometrenin üzerinde bir hızla. Çarpışma testi bu senaryoyu simüle etmelidir.
Aynı anda yeni bisiklet yolları planlayın
Kavşaklarda görülmesi zor yol güzergahları veya şaşırtıcı geçiş hakkı düzenlemeleri sorun yaratıyor. Bisikletçiler bisiklet yolunda her iki yönde de seyahat ederken bu durum özellikle zordur. Sürücü genellikle yalnızca sağa bakar ve soldaki bisikletçiyi gözden kaçırır. Zeidler, “Bisikletçilerin kendi güvenliği için burada geçiş hakkı düzenlemelerinin değiştirilmesi gerekiyor” tavsiyesinde bulunuyor.
Meclisin tepki vermesini istiyor. Kanun, kentsel alanlarda saatte 50 kilometrenin üzerindeki hızlara yalnızca yoldan ayrılmış bir bisiklet yolu olması durumunda izin verildiğini şart koşuyor. “Köy yolları için bu düzenleme yok. Bunun yanlış olduğunu düşünüyoruz” diyor yönetmen. Yeni federal yollar inşa edilirken artık ayrı bir bisiklet yolu inşa edilmelidir. Zeidler, “Bunu köy yolları için de istiyoruz” diyor.
Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, kişisel verilerin iletilmesine ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir; çünkü gömülü içeriğin sağlayıcıları, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak bu izni gerektirir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.
Kaza araştırmacılarına göre bisikletlilerin güvenliği için mevcut bisiklet yollarının genişletilmesi ve yüzeylerin iyileştirilmesi gerekiyor. Polisin bakış açısına göre bisikletçiler çoğu zaman kazaların nedenidir. Ama aynı zamanda sebepler de var. Kaza araştırmacılarına göre, kavşaklarda çok daha fazla trafik ışığının, hatta yeni alt veya üst geçitlerin inşa edilmesi gerekiyor.
Yalnızca şehirlerarası yollarda 189 ölü ve 3.000 ağır yaralı bisikletçi
Şu tarihten itibaren: 13 Temmuz 2024| Okuma süresi: 3 dakika
Kaynak: Getty Images/Westend61
Geçen yıl her zamankinden daha fazla bisiklet kazası yaşandı. Ülkede bile. E-bisiklet sayısı hiçbir fark yaratmadı. Gerçek nedenler nelerdir ve bisikletçiler için hangi yerlerin özellikle tehlikeli olduğu düşünülmektedir.
WELT podcast'lerimizi buradan dinleyebilirsiniz
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, kişisel verilerin iletilmesine ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir; çünkü gömülü içeriğin sağlayıcıları, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak bu izni gerektirir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.
MKüçük araba 90 km/saat hızla bisikletçiye arkadan çarpıyor. Kendini havaya fırlatıyor ve ayakkabıları yüksek bir kavis çizerek yana doğru uçuyor. Bisiklet yaklaşık 70 metre uzakta asfaltta kalıyor. Gerçek dünyada bisikletçi ölmüş olurdu. Sigorta şirketinin kaza araştırmacılarının gösterdiği çarpışma testinde oyuncak bebek garip bir şekilde yolda duruyor.
Çalışma direktörü Kirstin Zeidler, şeffaf koruyucu duvarın arkasından senaryo karşısında şok olmuş görünüyor. Araştırmacı, “Bunu gerçekte hayal etmek istemezsiniz” diyor. Daha önce Münster'de yapılan bir çalışmanın rakamlarını sunmuştu. Son yıllarda bisiklet kullanımının artmasına paralel olarak köy yollarında bisikletlilerin karıştığı ciddi kazalar da arttı.
Trafikteki bisikletlilerin oranı 2002'den 2017'ye yüzde 37 arttı. Daha yeni rakamlar 2026 yılına kadar mevcut olmayacak. Köy yollarında öldürülen bisikletçilerin sayısı 2013'ten bu yana aynı oranda arttı. Yalnızca 2023 yılında köy yollarında 189 kişi öldü ve neredeyse 3.000 kişi ağır yaralandı.
ayrıca oku
Ve şaşırtıcı bir şekilde: Köy yollarında yaralananların yaklaşık üçte birinde kaza, üçüncü bir tarafın etkisi olmadan meydana geldi. Başka bir deyişle: Burada bisikletçiler mutsuz bir şekilde kenarlardan düşüyor, çakıl zeminde kötü yüzeylere sahip oluyor veya yapraklar üzerinde kayıyordu. Bisikletçilerin klasik iki tekerlekli araç mı yoksa elektrikli bisiklet mi kullandığı kazanın nedeni açısından hiçbir fark yaratmadı.
ayrıca oku
Vakaların yüzde 41'inde (yüzde 41) otomobiller kazaya karıştı; bunların yüzde 59'unda ise kazalara sürücüler neden oldu. Kazaların yüzde 32'si açık yolda meydana geldi. Sürücüler ağaçların veya güneşin battığı gölgelerde bisikletlileri gözden kaçırıyordu ve kazalar orantısız bir şekilde sıklıkla akşam karanlığında meydana geliyordu. Ve çoğunlukla saatte 70 kilometrenin üzerinde bir hızla. Çarpışma testi bu senaryoyu simüle etmelidir.
Aynı anda yeni bisiklet yolları planlayın
Kavşaklarda görülmesi zor yol güzergahları veya şaşırtıcı geçiş hakkı düzenlemeleri sorun yaratıyor. Bisikletçiler bisiklet yolunda her iki yönde de seyahat ederken bu durum özellikle zordur. Sürücü genellikle yalnızca sağa bakar ve soldaki bisikletçiyi gözden kaçırır. Zeidler, “Bisikletçilerin kendi güvenliği için burada geçiş hakkı düzenlemelerinin değiştirilmesi gerekiyor” tavsiyesinde bulunuyor.
Meclisin tepki vermesini istiyor. Kanun, kentsel alanlarda saatte 50 kilometrenin üzerindeki hızlara yalnızca yoldan ayrılmış bir bisiklet yolu olması durumunda izin verildiğini şart koşuyor. “Köy yolları için bu düzenleme yok. Bunun yanlış olduğunu düşünüyoruz” diyor yönetmen. Yeni federal yollar inşa edilirken artık ayrı bir bisiklet yolu inşa edilmelidir. Zeidler, “Bunu köy yolları için de istiyoruz” diyor.
Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, kişisel verilerin iletilmesine ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir; çünkü gömülü içeriğin sağlayıcıları, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak bu izni gerektirir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.
Kaza araştırmacılarına göre bisikletlilerin güvenliği için mevcut bisiklet yollarının genişletilmesi ve yüzeylerin iyileştirilmesi gerekiyor. Polisin bakış açısına göre bisikletçiler çoğu zaman kazaların nedenidir. Ama aynı zamanda sebepler de var. Kaza araştırmacılarına göre, kavşaklarda çok daha fazla trafik ışığının, hatta yeni alt veya üst geçitlerin inşa edilmesi gerekiyor.