KaramelaYedi
New member
Bilim çalışmak
Hava durumu pop müziğin başarısını nasıl etkiler?
Durum: 18.06.2023| Okuma süresi: 2 dakika
Baden-Württemberg’deki bu yılki Southside Festivalinin ziyaretçileri
Kaynak: resim ittifakı/dpa
Güneş parladığında ve hava ısındığında, daha olumlu bir müzik işitilir. Bir araştırma için 23.000 şarkı analiz edildi ve hava durumuyla bir bağlantı gösterdi – özellikle de popüler şarkılarsa.
“Summertime”, “Sunny”, “And it was Summer” ve “Bett im Kornfeld”: Bir araştırmaya göre, hava durumu gibi çevresel faktörler pop müziğin ticari başarısını etkileyebiliyor. Frankfurt’taki Max Planck Enstitüsü’nün (MPI) Ampirik Estetik’in katılımıyla uluslararası bir araştırma ekibi, 1953 ile 2019 yılları arasında İngiliz listelerinde yer alan 23.000’den fazla şarkıyı ve bunların sezon seti ile ilişkili özelliklerini mekanik yöntemlerle analiz etti.
Neşe ve mutluluk gibi olumlu duygular uyandıran yüksek enerjili, dans edilebilir şarkıların sıcak ve güneşli hava ile ilişkilendirildiğini bulmuşlardır. Yaz aylarında bu tür müziğin popülaritesi artarken, kışın popülaritesi azaldı. Bununla birlikte, bu sonuçlar ilgili şarkıların popülaritesine bağlıydı: hava durumu “İlk 10″daki yerleşimde büyük bir etkiye sahipti, daha az popüler şarkılarla neredeyse hiç bağlantı yoktu.
ayrıca oku
Bu, “Mambo No. 1” gibi “yaz hitlerinin” başarısını en azından kısmen açıklıyor. 5″, “Ketçap-Şarkı” ya da “Leyla”, genellikle basit melodiler ve çok derin olmayan sözlerle başarılı olan ve sezon dışında hızla unutulan. Dahası: Kışın dinleyiciler kendilerine bu şarkıları nasıl iyi bulabildiklerini soruyorlar.
Oxford Üniversitesi ve Frankfurt MPI’de çalışan baş yazar Manuel Anglada-Tort, çalışmanın “sıcak ve güneşli hava gibi elverişli çevresel koşulların dinleyicilerde olumlu bir duygusal durum uyandırdığını” öne sürdüğünü söyledi. “Bu durum da, onları mevcut ruh hallerine uygun olabilecek enerjik ve iyimser müzik seçmeye sevk ediyor.”
ayrıca oku
“Royal Society Open Science” uzman dergisinde yayınlanan araştırmaya göre, hava koşulları bu nedenle dinleyici tercihlerinin geliştirilmesinde önemli bir rol oynayabilir ve bu nedenle şarkıların pazardaki başarısını da etkileyebilir. Ancak Anglada-Tort, sonuçların “dikkatle yorumlanması” gerektiğini kabul ediyor: “Korelasyon, nedensellikle eşanlamlı değildir.” Araştırmacılar nedensel bir ilişkiye dair hiçbir kanıt bulamadılar.
Hava durumu pop müziğin başarısını nasıl etkiler?
Durum: 18.06.2023| Okuma süresi: 2 dakika
Baden-Württemberg’deki bu yılki Southside Festivalinin ziyaretçileri
Kaynak: resim ittifakı/dpa
Güneş parladığında ve hava ısındığında, daha olumlu bir müzik işitilir. Bir araştırma için 23.000 şarkı analiz edildi ve hava durumuyla bir bağlantı gösterdi – özellikle de popüler şarkılarsa.
“Summertime”, “Sunny”, “And it was Summer” ve “Bett im Kornfeld”: Bir araştırmaya göre, hava durumu gibi çevresel faktörler pop müziğin ticari başarısını etkileyebiliyor. Frankfurt’taki Max Planck Enstitüsü’nün (MPI) Ampirik Estetik’in katılımıyla uluslararası bir araştırma ekibi, 1953 ile 2019 yılları arasında İngiliz listelerinde yer alan 23.000’den fazla şarkıyı ve bunların sezon seti ile ilişkili özelliklerini mekanik yöntemlerle analiz etti.
Neşe ve mutluluk gibi olumlu duygular uyandıran yüksek enerjili, dans edilebilir şarkıların sıcak ve güneşli hava ile ilişkilendirildiğini bulmuşlardır. Yaz aylarında bu tür müziğin popülaritesi artarken, kışın popülaritesi azaldı. Bununla birlikte, bu sonuçlar ilgili şarkıların popülaritesine bağlıydı: hava durumu “İlk 10″daki yerleşimde büyük bir etkiye sahipti, daha az popüler şarkılarla neredeyse hiç bağlantı yoktu.
ayrıca oku
Bu, “Mambo No. 1” gibi “yaz hitlerinin” başarısını en azından kısmen açıklıyor. 5″, “Ketçap-Şarkı” ya da “Leyla”, genellikle basit melodiler ve çok derin olmayan sözlerle başarılı olan ve sezon dışında hızla unutulan. Dahası: Kışın dinleyiciler kendilerine bu şarkıları nasıl iyi bulabildiklerini soruyorlar.
Oxford Üniversitesi ve Frankfurt MPI’de çalışan baş yazar Manuel Anglada-Tort, çalışmanın “sıcak ve güneşli hava gibi elverişli çevresel koşulların dinleyicilerde olumlu bir duygusal durum uyandırdığını” öne sürdüğünü söyledi. “Bu durum da, onları mevcut ruh hallerine uygun olabilecek enerjik ve iyimser müzik seçmeye sevk ediyor.”
ayrıca oku
“Royal Society Open Science” uzman dergisinde yayınlanan araştırmaya göre, hava koşulları bu nedenle dinleyici tercihlerinin geliştirilmesinde önemli bir rol oynayabilir ve bu nedenle şarkıların pazardaki başarısını da etkileyebilir. Ancak Anglada-Tort, sonuçların “dikkatle yorumlanması” gerektiğini kabul ediyor: “Korelasyon, nedensellikle eşanlamlı değildir.” Araştırmacılar nedensel bir ilişkiye dair hiçbir kanıt bulamadılar.