KaramelaYedi
New member
Bilim elektromobilite
Araba aküleri bu şekilde daha uzun süre dayanır
Durum: 27.08.2023| Okuma süresi: 2 dakika
Almanya, Bavyera, Irschenberg, Tesla, elektrikli araba, benzin istasyonu,
Kaynak: Getty Images/Westend61
Lityum iyon piller zamanla kapasitelerini kaybederler. Ancak araştırmacıların artık keşfettiği gibi, basit bir hızlı şarj önlemiyle bu durum önlenebilir.
eLityum iyon pillerin hızlı şarj edilmesi sırasında üç dakikalık bir şarj molası, pillerin yüksek şarj kapasitesini daha uzun süre korumasına yardımcı olabilir. Bu, Büyük Britanya ve ABD’den bilim adamları tarafından “Nature Communications” dergisinde fiziksel süreçlerin ayrıntılı bir araştırmasının ardından bildirildi. Ayrıca negatif elektrottaki grafit parçacıklarının boyutunun ve şeklinin, elektrotun üzerinde ve içinde metalik lityum birikmesini etkilediğini de keşfettiler.
Bir lityum iyon pili şarj ederken, negatif elektrotun grafit katmanları arasında lityum iyonları biriktirilir. Ancak elektrot üzerinde metalik lityum birikintileri de oluşabilir ve bu, pil ne kadar hızlı şarj edilirse o kadar sıklaşır. Sonuç olarak yük taşıyıcı olarak daha az lityum iyonu mevcuttur. Elektrotun gözenekliliği ve bununla birlikte gömme arayüzü azalır. Londra Queen Mary Üniversitesi’nden Xuekun Lu liderliğindeki grup, dendrit adı verilen dalların oluşabileceğini ve bu durumun dahili bir kısa devreye yol açabileceğini yazıyor. Bu nedenle, uzun pil ömrü sağlamak için bu tür birikintilerden kaçınılmalıdır.
Enerji geçişi böyle başarılı oluyor
Lu ve meslektaşları, özel bir mikroskopi ve bir bilgisayar modeli kullanarak elektrotta olup bitenlerin temeline indiler. Lu, üniversitesinden yaptığı açıklamada, “Çığır açan 3 boyutlu pil modelini kullanarak, lityum birikiminin ne zaman ve nerede başladığını ve ne kadar hızlı büyüdüğünü anlayabiliyoruz” dedi. Deneyleri, birikintilerin tamamen önlenemeyeceğini gösterdi. Ancak hızlı şarj kısa bir süreliğine kesildiğinde tortuların çoğunun yeniden çözüldüğünü de keşfettiler.
Şarj işlemi ne zaman duraklatılmalı
Araştırmacılar, santimetre kare başına iki miliamper saat kapasiteli ve yüzde 45 şarj seviyesinde 20 dakika şarj süresine sahip bir elektrot için üç dakika şarj molası verilmesi gerektiğini belirledi. Santimetre kare başına üç miliamper saat kapasiteli bir elektrot için, duraklatmak için en uygun süre yüzde 45 şarj seviyesinde (şarj süresi: bir saat), yüzde 30’da (şarj süresi: 30 dakika) veya yüzde 20’de (şarj oluyor) süre: 20 dakika).
Araştırma ekibi ayrıca metal birikintilerinin çoğunlukla daha küçük grafit parçacıklarında ve daha büyük parçacıkların köşelerinde ve kenarlarında oluştuğunu buldu. Bu nedenle araştırmacılar, lityum iyon pilin negatif elektrotundaki grafit parçacıklarının şeklini optimize etmenin önemli olduğunu düşünüyor.
Lu ve ekibi, araştırmalarını elektrikli araçların gelecekteki gelişimine önemli bir katkı olarak görüyor. “Lityum iyon otomotiv akülerinin hızlı şarj kapasitesi, menzili ve güvenliği, elektrikli araçların daha geniş çapta benimsenmesini etkileyen temel konulardır” diye yazıyorlar.
Üçüncü taraf içeriğini burada bulacaksınız
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerinizin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (bu, herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar aracılığıyla ve sayfanın altındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.
Araba aküleri bu şekilde daha uzun süre dayanır
Durum: 27.08.2023| Okuma süresi: 2 dakika
Almanya, Bavyera, Irschenberg, Tesla, elektrikli araba, benzin istasyonu,
Kaynak: Getty Images/Westend61
Lityum iyon piller zamanla kapasitelerini kaybederler. Ancak araştırmacıların artık keşfettiği gibi, basit bir hızlı şarj önlemiyle bu durum önlenebilir.
eLityum iyon pillerin hızlı şarj edilmesi sırasında üç dakikalık bir şarj molası, pillerin yüksek şarj kapasitesini daha uzun süre korumasına yardımcı olabilir. Bu, Büyük Britanya ve ABD’den bilim adamları tarafından “Nature Communications” dergisinde fiziksel süreçlerin ayrıntılı bir araştırmasının ardından bildirildi. Ayrıca negatif elektrottaki grafit parçacıklarının boyutunun ve şeklinin, elektrotun üzerinde ve içinde metalik lityum birikmesini etkilediğini de keşfettiler.
Bir lityum iyon pili şarj ederken, negatif elektrotun grafit katmanları arasında lityum iyonları biriktirilir. Ancak elektrot üzerinde metalik lityum birikintileri de oluşabilir ve bu, pil ne kadar hızlı şarj edilirse o kadar sıklaşır. Sonuç olarak yük taşıyıcı olarak daha az lityum iyonu mevcuttur. Elektrotun gözenekliliği ve bununla birlikte gömme arayüzü azalır. Londra Queen Mary Üniversitesi’nden Xuekun Lu liderliğindeki grup, dendrit adı verilen dalların oluşabileceğini ve bu durumun dahili bir kısa devreye yol açabileceğini yazıyor. Bu nedenle, uzun pil ömrü sağlamak için bu tür birikintilerden kaçınılmalıdır.
Enerji geçişi böyle başarılı oluyor
Lu ve meslektaşları, özel bir mikroskopi ve bir bilgisayar modeli kullanarak elektrotta olup bitenlerin temeline indiler. Lu, üniversitesinden yaptığı açıklamada, “Çığır açan 3 boyutlu pil modelini kullanarak, lityum birikiminin ne zaman ve nerede başladığını ve ne kadar hızlı büyüdüğünü anlayabiliyoruz” dedi. Deneyleri, birikintilerin tamamen önlenemeyeceğini gösterdi. Ancak hızlı şarj kısa bir süreliğine kesildiğinde tortuların çoğunun yeniden çözüldüğünü de keşfettiler.
Şarj işlemi ne zaman duraklatılmalı
Araştırmacılar, santimetre kare başına iki miliamper saat kapasiteli ve yüzde 45 şarj seviyesinde 20 dakika şarj süresine sahip bir elektrot için üç dakika şarj molası verilmesi gerektiğini belirledi. Santimetre kare başına üç miliamper saat kapasiteli bir elektrot için, duraklatmak için en uygun süre yüzde 45 şarj seviyesinde (şarj süresi: bir saat), yüzde 30’da (şarj süresi: 30 dakika) veya yüzde 20’de (şarj oluyor) süre: 20 dakika).
Araştırma ekibi ayrıca metal birikintilerinin çoğunlukla daha küçük grafit parçacıklarında ve daha büyük parçacıkların köşelerinde ve kenarlarında oluştuğunu buldu. Bu nedenle araştırmacılar, lityum iyon pilin negatif elektrotundaki grafit parçacıklarının şeklini optimize etmenin önemli olduğunu düşünüyor.
Lu ve ekibi, araştırmalarını elektrikli araçların gelecekteki gelişimine önemli bir katkı olarak görüyor. “Lityum iyon otomotiv akülerinin hızlı şarj kapasitesi, menzili ve güvenliği, elektrikli araçların daha geniş çapta benimsenmesini etkileyen temel konulardır” diye yazıyorlar.
Üçüncü taraf içeriğini burada bulacaksınız
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerinizin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (bu, herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar aracılığıyla ve sayfanın altındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.