Elektromobilite: Elektrikli arabaları şarj etmek için optimize edilmiş strateji

KaramelaYedi

New member
Bilim elektrikli arabalar

İki küçük ayar, elektrik şebekelerinin aşırı yüklenmesini önler



Durum: 20/03/2023| Okuma süresi: 3 dakika




Araştırmacılar, birçok araç sahibinin işten sonra şarj istasyonuna gittiğini keşfetti.




Çoğu araç sahibi, işten sonra şarj istasyonuna gider – bu uygunsuzdur

Kaynak: Getty Images


WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz.

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.


Elektrikli araçların artan kullanımı, özellikle akşamın erken saatleri gibi günün belirli saatlerinde ek elektrik gereksinimleri yaratıyor. Arabaları şarj etmek için optimize edilmiş bir strateji, özellikle güneş enerjisi kullanırken elektrik şebekesinin aşırı yüklenmesini önleyebilir.





ZEk teknik yenilikler olmadan, iki önlem elektrikli arabaların elektrik şebekesine aşırı yüklenmesini önleyebilir. Bir yandan, bu tür araçlar çalışma saatlerinde şarj edilebilir ve böylece gün içinde üretilen en yüksek güneş enerjisini telafi edebilir. Öte yandan evde şarj, elektrik talebinin yüksek olduğu akşamın erken saatlerinden geceye kaydırılmalıdır. Bu, Cambridge’deki Massachusetts Institute of Technology’den Jessika Trancik liderliğindeki bir grup tarafından Cell Reports Physical Science dergisinde bildirildi.

İklim değişikliğine karşı koymak için araçlardaki tahrik teknolojisi, içten yanmalı motorlardan elektrik motorlarına giderek daha fazla geçiş yapıyor. Ancak bu, genel güç gereksinimini artırır. Yazarlar, “Elektrikli bir ulaşım sisteminin yükleme modellerine bağlı olarak, elektrik şebekesi belirli zamanlarda üretim ve dağıtım sınırlarına ulaşabilir, bu da potansiyel olarak trafo arızalarına, elektrik kesintilerine veya arzı sürdürmek için pahalı pik santrallere güvenmeye yol açabilir” diye yazıyor.

Ayrıca yenilenebilir enerjiler sürekli değil, güneş ve rüzgarın mevcudiyetine bağlı olarak üretilir. Bu tür dalgalanmalar elektrik şebekesini zorlar ve elektrik depolama teknolojileri, yüksek üretim ve düşük talep dönemlerinde büyük miktarlarda elektriği depolamak için henüz yeterince olgun değildir.

New York ve Dallas’tan gelen veriler analiz edildi


Trancik ve meslektaşları, mevcut sınırlı verilere rağmen araçların enerji tüketimini tahmin edebilen bir bilgisayar modeli kullandılar. Ayrıca, New York ve Dallas şehirlerindeki araçlardan, hafta içi araba yolculuklarının saatleri hakkında bilgi veren anonimleştirilmiş verileri kullandılar.


Şarj istasyonları hakkında daha fazlasını okuyun




Elektrikli arabalardan elde edilen veriler, çoğu aracın, sürücüler işten eve yeni geldiklerinde şarj edildiğini ortaya çıkardı. Ancak bu dönemde televizyonlar, bilgisayarlar, klimalar ve diğer elektrikli cihazlar açıldığında kalan elektrik talebi de artar. Akşamın erken saatlerinde, elektrikli arabaların şarj edilmesiyle artan güç tüketiminde bir zirve var.

Trancik’in ekibi çeşitli seçenekleri gözden geçirdi ve iş yerinde elektrikli arabaları şarj etmenin gün ortasında fotovoltaiklerden elektrik üretimindeki zirveyi azalttığı ve bu durumda işten sonra çok fazla elektriğin şarj edilmesi gerekmediği sonucuna vardı. Öte yandan şarjı geceye kaydırmak, akşam saatlerinde en yüksek güç tüketimini azaltabilir.

Trancik’in bir MIT açıklamasında “Bence bu sonuçlarla ilgili büyüleyici şeylerden biri, stratejik davranarak, normalde ihtiyaç duyacağınız birçok fiziksel altyapıdan kaçınabilmenizdir.”


ayrıca oku


Fridays For Future - Hannover






Araştırmacılar, iş yerinde park ederken yavaş şarjın bile (1,8 kilovat güçte 1. seviye) şarj için yeterli olacağını hesapladılar. Bilim adamları, “İşyerinde 1. Seviye şarj, kurulumu daha ucuz olma ve potansiyel olarak iş yerlerinin daha fazla istasyonu daha hızlı kurmasına izin verme gibi pratik avantajlara sahiptir, böylece sürücüler, başkalarının şarj etmesi için araçlarını hareket ettirmek zorunda kalmazlar” diye yazıyor. Ancak evde şarj etmek için seviye 2’yi (6,6 kilovat) varsaydılar.

Politikacılar artık, örneğin belirli yerlerde şarj istasyonlarını teşvik ederek doğru teşvikleri belirlemelidir. Ek olarak, önerilen yükleme süresi modelinin popülasyona netleştirilmesi gerekecektir.


WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz.

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.



“Aha! On dakikalık günlük bilgi” WELT’in bilgi podcast’idir. Her salı ve perşembe bilim alanından günlük soruları yanıtlıyoruz. Podcast’e Spotify, Apple Podcasts, Deezer, Amazon Music ve diğerleri üzerinden veya doğrudan RSS beslemesi aracılığıyla abone olun.