KaramelaYedi
New member
Bilim Yurtiçi nakliye
Megaproje Ren nehrindeki darboğazları ortadan kaldırmayı amaçlıyor; uygulama ertelendi
Şu an: 11:38| Okuma süresi: 4 dakika
Bir mavna, Oberwesel yakınlarındaki Orta Ren'deki “Jungferngrund” sürüsünün yanından geçiyor
Kaynak: Picture Alliance/dpa/Thomas Frey
WELT podcast'lerimizi buradan dinleyebilirsiniz
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.
Ren Nehri'nde genellikle çok az su bulunur; iç nakliye için büyük bir sorun. Bu nedenle, sürekli olarak daha büyük bir kanal derinliği olmalıdır. Proje onlarca yıldır planlanıyor, ancak dönüşüm oldukça karmaşık ve bürokrasi ve personel eksikliği nedeniyle başarısız oluyor.
WOrta Ren'deki Jungferngrund sığlığında büyük ölçekte yaşananlar, Karlsruhe'deki bir salonda neredeyse 160 kilometre güneyde küçük ölçekte simüle ediliyor. Orada, Federal Hidrolik Mühendisliği Enstitüsü'nde (BAW), nehir geçidi küçültülmüş boyutta yeniden yaratıldı. Model, onlarca yıldır planlanan nehir vadisinde sürekli olarak daha büyük bir kanal derinliğine sahip devasa projenin mümkün olan en iyi şekilde – BAW başkanı olarak nakliye ve doğa için mümkün olan en iyi şekilde – uygulanmasını sağlamaya yardımcı olmayı amaçlıyor. Christoph Heinzelmann açıklıyor.
Resmi olarak projeye Orta Ren'deki nakliye kanallarının boşaltma optimizasyonu adı veriliyor. Federal Ulaştırma Altyapı Planı 2030 bunu acil olarak sınıflandırıyor. Bir zamanlar Rheinland-Pfalz'da ulaştırma bakanı da olan Federal Ulaştırma Bakanı Volker Wissing'e (FDP) göre, projenin “sınır ötesi önemi” var.
Beklendiği gibi proje iş dünyasından onay aldı. Hessen ve Rhineland-Pfalz'dan temsilcilerin yer aldığı bir proje danışma kurulu da projede yer alıyor. Hessen'de Çevre ve Ekonomi Bakanlığı projenin federal onay hızlandırma yasasına dahil edilmesinden yana. Bu, uzun planlama ve onay prosedürlerini daha hızlı hale getirmeyi amaçlamaktadır. Bakanlıklar, 2018 yılında düşük su seviyelerinin yol açtığı ekonomik zararın 5 milyar avroyu bulduğuna dikkat çekti.
Düşük suyun maliyeti 250 milyon euro
Şirkete göre, genel merkezi Ludwigshafen am Rhein'da bulunan kimya devi BASF'de, su azalmasının 2018'deki mali etkisi 250 milyon euroyu buldu. O tarihten bu yana BASF harekete geçti. Federal Hidroloji Enstitüsü ile birlikte düşük su seviyesi için bir erken uyarı sistemi oluşturuldu ve düşük suya uygun gemilere ve alternatif ulaşım modlarına daha fazla önem veriliyor. Ancak yine de BASF'a göre taşıma hacminin yüzde 40'ı hâlâ gemilerle yapılıyor.
BASF, çim saha inşaatı projesiyle ilgili olarak şunları duyurdu: “Maalesef bu son derece önemli projenin uygulanması, uzun onay süreci ve sorumlu makamlardaki personel eksikliği nedeniyle önemli ölçüde gecikti.” Federal Ulaştırma Bakanı Wissing, konuyla ilgili olarak şunları ifade ediyor: -çağrılan hızlandırma komisyonunu kendisi atadı. Onun sayesinde proje ekibini mühendis ve teknisyenlerden güçlendirmek için geniş tabanlı bir istihdam atağı başlatıldı. Proje kapsamındaki süreçler “ekoloji ve ekonomi arasındaki gerilim alanındaki son derece karmaşık soruları en iyi şekilde karşılamak amacıyla” optimize edildi.
Proje çevreciler arasında tartışmalı. Doğayı Koruma Derneği'nin (NABU) bir görüş belgesinde, daha büyük boşaltma derinliğinin “daha küçük, daha iyi uyarlanmış gemiler pahasına büyük boyutlu gemi birimlerini” teşvik ettiği belirtiliyor. İklim değişikliği bağlamında Ren Nehri'nin gelişimi yeterince dikkate alınmıyor. Özellikle sular azaldığında Ren Nehri'ndeki yaşam nakliye kanalıyla daha da kısıtlanıyor. Habitat olarak önemli olan sığ suya sahip alanların bağlantısı giderek kesilecek veya kaybolacaktır.
Mart 2024'te su seviyesi düşük olduğunda gemiler Jungferngrund'daki kumsaldan geçecek
Kaynak: Picture Alliance/dpa/Thomas Frey
Ren Nehri'nde 2022 yazında çok az su vardı; burada Köln'deki “Poller Wiesen”in yanından akıyor
Kaynak: Picture Alliance/dpa/Henning Kaiser
Bununla birlikte, sürekli olarak garanti edilen çim saha derinliği, eşdeğer su seviyesinin yalnızca 1,90 metre altındadır; bu, yalnızca yılda yaklaşık 20 günde ulaşılan veya altına inilen düşük bir su seviyesidir. Yukarı ve aşağı yönde 2,10 metre, yani 20 santimetre daha fazla. BAW Orta Ren proje ekibinden Thorsten Hüsener, bu çok fazla gibi görünmüyor ancak ilave 20 santimetrenin gemi başına 200 tona kadar daha fazla kargoya olanak sağlayacağını söylüyor. Alman İç Denizcilik Federal Birliği, Orta Ren'i “gerçek bir darboğaz” olarak nitelendiriyor. Boşaltma optimizasyonu ile taşımaların düşük su seviyelerinde bile planlanması ve gerçekleştirilmesi daha kolay olacaktır. “Bu önemli çünkü ham madde yoğun endüstriyel lokasyonlar iç nakliyeden gelen güvenilir kaynaklara bağlı.”
ayrıca oku
İç derinliğin sığ olmasından çok sayıda sürü sorumludur. Boşaltma optimizasyon projesi, Karlsruhe'de yeniden yaratılan Oberwesel yakınındaki Jungferngrund da dahil olmak üzere en kritik altı alana odaklanıyor. Projenin başkanı Sven Wurms'a göre, büyük proje, mümkün olduğu kadar seçici ve çevre dostu ve taşkın koruma düzeyini kötüleştirmemesi gereken müdahalelerle Ren bölümündeki çim saha derinliğini 2,10 metreye çıkarmayı amaçlıyor. BAW açıklıyor. Hüsener, “Yalnızca çok bireysel çözümler var” diyor. “Nehrin iki bölümü aynı değil.”
BAW, çökeltilerin akıntıyla kanala nereye taşındığını görmek için bilgisayar modellerini ve Ren modelini kullanıyor. Daha sonra örneğin daha yüksek bir akış hızının nasıl elde edilebileceği veya tortu taşınmasının nasıl kontrol edilebileceği incelenir. Oyukların inşası, nehir boyunca çıkıntı yapan yapılar, uzunlamasına yapılar, nehir tabanındaki eşikler veya oyulmaların doldurulması, nehir tabanındaki çöküntüler düşünülebilir. Bazı durumlarda kayanın seçici olarak öğütülmesi de gerekli olacaktır.
Aynı adı taşıyan çakıl kıyısı ve Tauber Werth adında kayalık bir adacığın bulunduğu Jungferngrund'da Ren Nehri 90 derecelik bir kavis çiziyor. Gemilerin manevraları için oldukça geniş bir kanala ihtiyacı var ve mevcut koşullar karmaşık. Wurms'un açıkladığı gibi, önemli bir yaşam alanı olan çakıl yatağı ve Ren Nehri'nin kolu zarar görmemelidir. Ve böylece tüm olası varyantlar, 1:60 uzunluk ve 1:50 yükseklik ölçeğinde Ren modelinde yeniden yaratıldı. Tortu yerine plastik granüller model akışıyla taşınır. Akla gelebilecek hidrolik yapılar kurulur ve ölçeğe göre test edilir.
Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.
BAW patronu Heinzelmann'a göre birçok faktörü hesaba katan bu tür çözümlerin arayışı neredeyse “çemberin karesi”. Bu, özellikle hala beklemede olan zaman alıcı planlama onay prosedürleri nedeniyle projenin neden uzun yıllar süreceğini anlaşılır kılmaktadır. Karlsruhe'deki Ren modeli muhtemelen uzun süre yürürlükte kalacak ve BAW, inşaat çalışmalarından sonra bile alınan önlemleri değerlendirmeye devam etmeli.
Megaproje Ren nehrindeki darboğazları ortadan kaldırmayı amaçlıyor; uygulama ertelendi
Şu an: 11:38| Okuma süresi: 4 dakika
Bir mavna, Oberwesel yakınlarındaki Orta Ren'deki “Jungferngrund” sürüsünün yanından geçiyor
Kaynak: Picture Alliance/dpa/Thomas Frey
WELT podcast'lerimizi buradan dinleyebilirsiniz
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.
Ren Nehri'nde genellikle çok az su bulunur; iç nakliye için büyük bir sorun. Bu nedenle, sürekli olarak daha büyük bir kanal derinliği olmalıdır. Proje onlarca yıldır planlanıyor, ancak dönüşüm oldukça karmaşık ve bürokrasi ve personel eksikliği nedeniyle başarısız oluyor.
WOrta Ren'deki Jungferngrund sığlığında büyük ölçekte yaşananlar, Karlsruhe'deki bir salonda neredeyse 160 kilometre güneyde küçük ölçekte simüle ediliyor. Orada, Federal Hidrolik Mühendisliği Enstitüsü'nde (BAW), nehir geçidi küçültülmüş boyutta yeniden yaratıldı. Model, onlarca yıldır planlanan nehir vadisinde sürekli olarak daha büyük bir kanal derinliğine sahip devasa projenin mümkün olan en iyi şekilde – BAW başkanı olarak nakliye ve doğa için mümkün olan en iyi şekilde – uygulanmasını sağlamaya yardımcı olmayı amaçlıyor. Christoph Heinzelmann açıklıyor.
Resmi olarak projeye Orta Ren'deki nakliye kanallarının boşaltma optimizasyonu adı veriliyor. Federal Ulaştırma Altyapı Planı 2030 bunu acil olarak sınıflandırıyor. Bir zamanlar Rheinland-Pfalz'da ulaştırma bakanı da olan Federal Ulaştırma Bakanı Volker Wissing'e (FDP) göre, projenin “sınır ötesi önemi” var.
Beklendiği gibi proje iş dünyasından onay aldı. Hessen ve Rhineland-Pfalz'dan temsilcilerin yer aldığı bir proje danışma kurulu da projede yer alıyor. Hessen'de Çevre ve Ekonomi Bakanlığı projenin federal onay hızlandırma yasasına dahil edilmesinden yana. Bu, uzun planlama ve onay prosedürlerini daha hızlı hale getirmeyi amaçlamaktadır. Bakanlıklar, 2018 yılında düşük su seviyelerinin yol açtığı ekonomik zararın 5 milyar avroyu bulduğuna dikkat çekti.
Düşük suyun maliyeti 250 milyon euro
Şirkete göre, genel merkezi Ludwigshafen am Rhein'da bulunan kimya devi BASF'de, su azalmasının 2018'deki mali etkisi 250 milyon euroyu buldu. O tarihten bu yana BASF harekete geçti. Federal Hidroloji Enstitüsü ile birlikte düşük su seviyesi için bir erken uyarı sistemi oluşturuldu ve düşük suya uygun gemilere ve alternatif ulaşım modlarına daha fazla önem veriliyor. Ancak yine de BASF'a göre taşıma hacminin yüzde 40'ı hâlâ gemilerle yapılıyor.
BASF, çim saha inşaatı projesiyle ilgili olarak şunları duyurdu: “Maalesef bu son derece önemli projenin uygulanması, uzun onay süreci ve sorumlu makamlardaki personel eksikliği nedeniyle önemli ölçüde gecikti.” Federal Ulaştırma Bakanı Wissing, konuyla ilgili olarak şunları ifade ediyor: -çağrılan hızlandırma komisyonunu kendisi atadı. Onun sayesinde proje ekibini mühendis ve teknisyenlerden güçlendirmek için geniş tabanlı bir istihdam atağı başlatıldı. Proje kapsamındaki süreçler “ekoloji ve ekonomi arasındaki gerilim alanındaki son derece karmaşık soruları en iyi şekilde karşılamak amacıyla” optimize edildi.
Proje çevreciler arasında tartışmalı. Doğayı Koruma Derneği'nin (NABU) bir görüş belgesinde, daha büyük boşaltma derinliğinin “daha küçük, daha iyi uyarlanmış gemiler pahasına büyük boyutlu gemi birimlerini” teşvik ettiği belirtiliyor. İklim değişikliği bağlamında Ren Nehri'nin gelişimi yeterince dikkate alınmıyor. Özellikle sular azaldığında Ren Nehri'ndeki yaşam nakliye kanalıyla daha da kısıtlanıyor. Habitat olarak önemli olan sığ suya sahip alanların bağlantısı giderek kesilecek veya kaybolacaktır.
Mart 2024'te su seviyesi düşük olduğunda gemiler Jungferngrund'daki kumsaldan geçecek
Kaynak: Picture Alliance/dpa/Thomas Frey
Ren Nehri'nde 2022 yazında çok az su vardı; burada Köln'deki “Poller Wiesen”in yanından akıyor
Kaynak: Picture Alliance/dpa/Henning Kaiser
Bununla birlikte, sürekli olarak garanti edilen çim saha derinliği, eşdeğer su seviyesinin yalnızca 1,90 metre altındadır; bu, yalnızca yılda yaklaşık 20 günde ulaşılan veya altına inilen düşük bir su seviyesidir. Yukarı ve aşağı yönde 2,10 metre, yani 20 santimetre daha fazla. BAW Orta Ren proje ekibinden Thorsten Hüsener, bu çok fazla gibi görünmüyor ancak ilave 20 santimetrenin gemi başına 200 tona kadar daha fazla kargoya olanak sağlayacağını söylüyor. Alman İç Denizcilik Federal Birliği, Orta Ren'i “gerçek bir darboğaz” olarak nitelendiriyor. Boşaltma optimizasyonu ile taşımaların düşük su seviyelerinde bile planlanması ve gerçekleştirilmesi daha kolay olacaktır. “Bu önemli çünkü ham madde yoğun endüstriyel lokasyonlar iç nakliyeden gelen güvenilir kaynaklara bağlı.”
ayrıca oku
İç derinliğin sığ olmasından çok sayıda sürü sorumludur. Boşaltma optimizasyon projesi, Karlsruhe'de yeniden yaratılan Oberwesel yakınındaki Jungferngrund da dahil olmak üzere en kritik altı alana odaklanıyor. Projenin başkanı Sven Wurms'a göre, büyük proje, mümkün olduğu kadar seçici ve çevre dostu ve taşkın koruma düzeyini kötüleştirmemesi gereken müdahalelerle Ren bölümündeki çim saha derinliğini 2,10 metreye çıkarmayı amaçlıyor. BAW açıklıyor. Hüsener, “Yalnızca çok bireysel çözümler var” diyor. “Nehrin iki bölümü aynı değil.”
BAW, çökeltilerin akıntıyla kanala nereye taşındığını görmek için bilgisayar modellerini ve Ren modelini kullanıyor. Daha sonra örneğin daha yüksek bir akış hızının nasıl elde edilebileceği veya tortu taşınmasının nasıl kontrol edilebileceği incelenir. Oyukların inşası, nehir boyunca çıkıntı yapan yapılar, uzunlamasına yapılar, nehir tabanındaki eşikler veya oyulmaların doldurulması, nehir tabanındaki çöküntüler düşünülebilir. Bazı durumlarda kayanın seçici olarak öğütülmesi de gerekli olacaktır.
Aynı adı taşıyan çakıl kıyısı ve Tauber Werth adında kayalık bir adacığın bulunduğu Jungferngrund'da Ren Nehri 90 derecelik bir kavis çiziyor. Gemilerin manevraları için oldukça geniş bir kanala ihtiyacı var ve mevcut koşullar karmaşık. Wurms'un açıkladığı gibi, önemli bir yaşam alanı olan çakıl yatağı ve Ren Nehri'nin kolu zarar görmemelidir. Ve böylece tüm olası varyantlar, 1:60 uzunluk ve 1:50 yükseklik ölçeğinde Ren modelinde yeniden yaratıldı. Tortu yerine plastik granüller model akışıyla taşınır. Akla gelebilecek hidrolik yapılar kurulur ve ölçeğe göre test edilir.
Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.
BAW patronu Heinzelmann'a göre birçok faktörü hesaba katan bu tür çözümlerin arayışı neredeyse “çemberin karesi”. Bu, özellikle hala beklemede olan zaman alıcı planlama onay prosedürleri nedeniyle projenin neden uzun yıllar süreceğini anlaşılır kılmaktadır. Karlsruhe'deki Ren modeli muhtemelen uzun süre yürürlükte kalacak ve BAW, inşaat çalışmalarından sonra bile alınan önlemleri değerlendirmeye devam etmeli.