KaramelaYedi
New member
Bilim okullar
Pedagoji profesörü “dijitalleşme çılgınlığı” konusunda uyardı
16:46 itibarıyla| Okuma süresi: 4 dakika
dpa +++ dpa-Bildfunk + ++"/>
9. sınıflar dizüstü bilgisayarlarının önünde
Kaynak: dpa
WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz.
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.
Bavyera eyalet hükümetinin tüm okul çocuklarının tabletlerle donatılacağına dair duyurusu, yalnızca eğitimciler için bir coşku kaynağı değil. Tanınmış bir eğitimci bile bir “dijitalleşme çılgınlığı” görüyor. Daha fazla teknoloji yerine daha fazla personel talep ediyor.
DPandemi, Alman okullarının dijitalleştirilmesindeki eksiklikleri acımasızca ortaya çıkardı. Korona okullarının kapandığı zamanlarda, uzaktan eğitim genellikle yalnızca öğretmenlerin ve çocukların özel bilgisayarları veya tabletleri varsa mümkündü. Ancak gelecekte sınıfta modern teknolojiyle daha da fazla çalışma planları tartışmasız değil. Eğitimciler, gelecekte yalnızca kız ve erkek çocukların bilgisayar başına oturmasına izin verilmemesi konusunda uyarıyor.
Sayısız yayını ile tanınan Augsburg okul eğitimi profesörü Klaus Zierer, okullarda bir “dijitalleşme çılgınlığı” bile görüyor. Bunun nedeni, CSU’nun Bavyera’daki tüm okul çocuklarına 2028 yılına kadar dersler için bir tablet ile donatılacağını duyurmasıdır. Zierer bunu “eğitim aktivizmi” olarak nitelendirdi.
Alman Basın Ajansı’ndan Zierer, ekonomik sıkıntıların, demokrasinin erozyona uğradığı ve eğitim krizinin yaşandığı bir dönemde kurtarıcının dijitalleşmede aranmasının akıl almaz bir durum olduğunu söyledi. Bahsedilen sorunlardan kısmen bu sorumludur. “Her şey bir dijitalleşme çılgınlığına benziyor!” Fransa, İsveç veya Hollanda gibi diğer ülkeler şimdiden çalışma durumuna göre yeniden düşünüyor.
Kağıt üzerindeki alım daha odaklıdır
Augsburg Üniversitesi’ndeki okul eğitimi profesörü, eleştirisini dijital medyadaki eğitim araştırmalarının bulgularının açık olduğu gerçeğiyle haklı çıkardı. Kitapların ve çalışma kitaplarının bilgi edinmek ve bilgiyi işlemek için daha etkili olduğunu açıklıyor. “Çocuklar tabletlerle metnin üzerinden daha hızlı geçerler ve yalnızca yüzeysel bir okuma elde ederler, oysa metinlerin kağıt üzerindeki alımı daha yavaştır ve bu nedenle daha odaklı ve konsantredir.”
Basılı ders kitapları didaktik olarak dijital versiyonlardan çok daha değerlidir. Zierer, “Dijital medya daha fazla olanak sunsa bile: Öğrenme söz konusu olduğunda, analog için söylenecek çok şey var” dedi. Cep telefonlarının, tabletlerin veya bilgisayarların sık kullanımının çocukların kelime dağarcığını azalttığı ve metin üretme yeteneklerini engellediği konusunda uyardı.
Daha fazla gençlik ve internet
Alışveriş, porno, spor bağımlısı
Bunu çözen bir çalışma Dortmund Teknik Üniversitesi’nden geliyor. Orada, Federal Eğitim Bakanlığı ve Eğitim Bakanları Konferansı tarafından finanse edilen ülke çapında bir çalışmada 252 okuldan 4.611 dördüncü sınıf öğrencisinin kelime dağarcığı ve okuma alışkanlıkları incelendi.
Kitapların sadece okulda kullanımıyla ilgili değildi, sınıf dışında okuma da analiz edildi. 2022’nin sonunda yayınlanan araştırma, “Sonuçlar, nadiren kitap okuyan ve dijital cihazları sıklıkla kullanan çocukların kelime dağarcığı açısından en fazla desteğe ihtiyaç duyduğunu gösteriyor” diyor. Araştırmacılar, çocuklar kitap okuduğunda olumlu etkiler gördüler. Öte yandan boş zamanlarında dijital cihazlardan çok kitap okumaları olumsuz.
Elle yazmak daha iyi
Dijital medyanın sınıflarda mantıklı bir şekilde nasıl kullanılabileceği, 2017’den bu yana birkaç yıldır Free State’te model okullarda “Dijital Okul 2020” deneyinin bir parçası olarak araştırılıyor. Nihai raporda, örneğin, yazmayı öğrenmekle ilgili olarak, ilgili uygulamaya sahip bir tabletin, sözcükleri ve harfleri sallamak gibi motor becerileri uygulamaya yardımcı olabileceği belirtiliyor.
Ancak bu, çizgili alıştırma kitabından bir sapma değil: “Kısmen ince motor ve bilişsel becerilerin ilişkili gelişimi nedeniyle, ilkokulda kağıda elle yazmayı öğrenmenin gerekli olduğuna şüphe yok” diyor rapor.
Zierer, defterleri tabletlerle değiştirmeyi de pek düşünmüyor ve ABD’de yapılan başka bir araştırmaya atıfta bulunuyor. Bu nedenle elle yazmak, bilgisayar veya tablet gibi dijital cihazlarla yazmaktan açıkça üstündür.
Öğretmen açığını gidermek
Zierer, ülke çapında okul tabletlerinin sağlanmasının çocuklara yarardan çok zarar getireceği konusunda uyardı. Ona göre politikacılar, merkezi eğitim politikası zorluklarına daha fazla odaklanmalıdır. “Öğretmen eksikliğini ortadan kaldırmak ve öğretmenlerin çalışma koşullarını iyileştirmek, ebeveynler arasındaki işbirliğini yoğunlaştırmak ve her şeyden önce ilkokul çocuklarındaki öğrenme eksikliklerini sistematik olarak ortadan kaldırmak için etkili önlemler çok daha faydalı olacaktır.”
CSU Genel Sekreteri Martin Huber, en geç beş yıl içinde Özgür Eyalet’teki tüm çocuklara ders için bir tablet verileceğini açıklamıştı. Eyalet hükümeti daha önce birkaç kez tüm okul çocuklarına bir tablet verilmesi gerektiğini belirtmişti – ancak bir tarih belirtmeden.
Münih’teki Eğitim Bakanlığı’na göre, okullarda halihazırda yarım milyondan fazla dizüstü bilgisayar ve tablet bulunuyor. Karşılaştırma için: Okul istatistiklerine göre, 2021/22 öğretim yılında Bavyera’daki genel eğitim okullarında 1,26 milyon öğrenci vardı.
Burası, üçüncü taraf içeriğini bulacağınız yerdir
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.
Pedagoji profesörü “dijitalleşme çılgınlığı” konusunda uyardı
16:46 itibarıyla| Okuma süresi: 4 dakika
9. sınıflar dizüstü bilgisayarlarının önünde
Kaynak: dpa
WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz.
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.
Bavyera eyalet hükümetinin tüm okul çocuklarının tabletlerle donatılacağına dair duyurusu, yalnızca eğitimciler için bir coşku kaynağı değil. Tanınmış bir eğitimci bile bir “dijitalleşme çılgınlığı” görüyor. Daha fazla teknoloji yerine daha fazla personel talep ediyor.
DPandemi, Alman okullarının dijitalleştirilmesindeki eksiklikleri acımasızca ortaya çıkardı. Korona okullarının kapandığı zamanlarda, uzaktan eğitim genellikle yalnızca öğretmenlerin ve çocukların özel bilgisayarları veya tabletleri varsa mümkündü. Ancak gelecekte sınıfta modern teknolojiyle daha da fazla çalışma planları tartışmasız değil. Eğitimciler, gelecekte yalnızca kız ve erkek çocukların bilgisayar başına oturmasına izin verilmemesi konusunda uyarıyor.
Sayısız yayını ile tanınan Augsburg okul eğitimi profesörü Klaus Zierer, okullarda bir “dijitalleşme çılgınlığı” bile görüyor. Bunun nedeni, CSU’nun Bavyera’daki tüm okul çocuklarına 2028 yılına kadar dersler için bir tablet ile donatılacağını duyurmasıdır. Zierer bunu “eğitim aktivizmi” olarak nitelendirdi.
Alman Basın Ajansı’ndan Zierer, ekonomik sıkıntıların, demokrasinin erozyona uğradığı ve eğitim krizinin yaşandığı bir dönemde kurtarıcının dijitalleşmede aranmasının akıl almaz bir durum olduğunu söyledi. Bahsedilen sorunlardan kısmen bu sorumludur. “Her şey bir dijitalleşme çılgınlığına benziyor!” Fransa, İsveç veya Hollanda gibi diğer ülkeler şimdiden çalışma durumuna göre yeniden düşünüyor.
Kağıt üzerindeki alım daha odaklıdır
Augsburg Üniversitesi’ndeki okul eğitimi profesörü, eleştirisini dijital medyadaki eğitim araştırmalarının bulgularının açık olduğu gerçeğiyle haklı çıkardı. Kitapların ve çalışma kitaplarının bilgi edinmek ve bilgiyi işlemek için daha etkili olduğunu açıklıyor. “Çocuklar tabletlerle metnin üzerinden daha hızlı geçerler ve yalnızca yüzeysel bir okuma elde ederler, oysa metinlerin kağıt üzerindeki alımı daha yavaştır ve bu nedenle daha odaklı ve konsantredir.”
Basılı ders kitapları didaktik olarak dijital versiyonlardan çok daha değerlidir. Zierer, “Dijital medya daha fazla olanak sunsa bile: Öğrenme söz konusu olduğunda, analog için söylenecek çok şey var” dedi. Cep telefonlarının, tabletlerin veya bilgisayarların sık kullanımının çocukların kelime dağarcığını azalttığı ve metin üretme yeteneklerini engellediği konusunda uyardı.
Daha fazla gençlik ve internet
Alışveriş, porno, spor bağımlısı
Bunu çözen bir çalışma Dortmund Teknik Üniversitesi’nden geliyor. Orada, Federal Eğitim Bakanlığı ve Eğitim Bakanları Konferansı tarafından finanse edilen ülke çapında bir çalışmada 252 okuldan 4.611 dördüncü sınıf öğrencisinin kelime dağarcığı ve okuma alışkanlıkları incelendi.
Kitapların sadece okulda kullanımıyla ilgili değildi, sınıf dışında okuma da analiz edildi. 2022’nin sonunda yayınlanan araştırma, “Sonuçlar, nadiren kitap okuyan ve dijital cihazları sıklıkla kullanan çocukların kelime dağarcığı açısından en fazla desteğe ihtiyaç duyduğunu gösteriyor” diyor. Araştırmacılar, çocuklar kitap okuduğunda olumlu etkiler gördüler. Öte yandan boş zamanlarında dijital cihazlardan çok kitap okumaları olumsuz.
Elle yazmak daha iyi
Dijital medyanın sınıflarda mantıklı bir şekilde nasıl kullanılabileceği, 2017’den bu yana birkaç yıldır Free State’te model okullarda “Dijital Okul 2020” deneyinin bir parçası olarak araştırılıyor. Nihai raporda, örneğin, yazmayı öğrenmekle ilgili olarak, ilgili uygulamaya sahip bir tabletin, sözcükleri ve harfleri sallamak gibi motor becerileri uygulamaya yardımcı olabileceği belirtiliyor.
Ancak bu, çizgili alıştırma kitabından bir sapma değil: “Kısmen ince motor ve bilişsel becerilerin ilişkili gelişimi nedeniyle, ilkokulda kağıda elle yazmayı öğrenmenin gerekli olduğuna şüphe yok” diyor rapor.
Zierer, defterleri tabletlerle değiştirmeyi de pek düşünmüyor ve ABD’de yapılan başka bir araştırmaya atıfta bulunuyor. Bu nedenle elle yazmak, bilgisayar veya tablet gibi dijital cihazlarla yazmaktan açıkça üstündür.
Öğretmen açığını gidermek
Zierer, ülke çapında okul tabletlerinin sağlanmasının çocuklara yarardan çok zarar getireceği konusunda uyardı. Ona göre politikacılar, merkezi eğitim politikası zorluklarına daha fazla odaklanmalıdır. “Öğretmen eksikliğini ortadan kaldırmak ve öğretmenlerin çalışma koşullarını iyileştirmek, ebeveynler arasındaki işbirliğini yoğunlaştırmak ve her şeyden önce ilkokul çocuklarındaki öğrenme eksikliklerini sistematik olarak ortadan kaldırmak için etkili önlemler çok daha faydalı olacaktır.”
CSU Genel Sekreteri Martin Huber, en geç beş yıl içinde Özgür Eyalet’teki tüm çocuklara ders için bir tablet verileceğini açıklamıştı. Eyalet hükümeti daha önce birkaç kez tüm okul çocuklarına bir tablet verilmesi gerektiğini belirtmişti – ancak bir tarih belirtmeden.
Münih’teki Eğitim Bakanlığı’na göre, okullarda halihazırda yarım milyondan fazla dizüstü bilgisayar ve tablet bulunuyor. Karşılaştırma için: Okul istatistiklerine göre, 2021/22 öğretim yılında Bavyera’daki genel eğitim okullarında 1,26 milyon öğrenci vardı.
Burası, üçüncü taraf içeriğini bulacağınız yerdir
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.