Otonom arabalar: Prensipte Tesla ve Co. insanlardan daha güvenli araç kullanıyor ancak sistemleri bazı durumlarda başarısız oluyor

KaramelaYedi

New member
Bilim Tesla ve Co.

Otonom araçlar daha mı güvenli? Bu durumlarda değil



Şu tarihten itibaren: 18 Haziran 2024| Okuma süresi: 3 dakika




449363368




Otoyolda Tesla Model Y arabasını kullanan bir adam, otopilotlu ve elleri direksiyonda değil

Kaynak: resim ittifakı/CHROMORANGE/Michael Bihlmayer


WELT podcast'lerimizi buradan dinleyebilirsiniz

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, kişisel verilerin iletilmesine ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir; çünkü gömülü içeriğin sağlayıcıları, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak bu izni gerektirir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.


Tutkulu sürücüler muhtemelen bu haberi duymaktan hoşlanmayacaktır: Otonom araçlar genellikle insanların kullandığı araçlardan daha güvenlidir. Ancak istisnalar da var. İki spesifik durumda, geleneksel sürüş daha düşük bir risk oluşturur.





MOtonom araçlar bazı şeyleri daha iyi yapıyor ancak bazı durumlarda insan sürücülerin açıkça üstün olduğu görülüyor. Orlando'daki Central Florida Üniversitesi'ndeki araştırmacıların araba kazalarına ilişkin geniş bir analizde rapor ettiği şey budur.

ABD, otonom sürüşün güvenliğini incelemek için ideal bir yer. Kaliforniya gibi pek çok eyalette, direksiyon başındaki sorumluluğun bir bilgisayar sistemine devredilmesine zaten izin veriliyor. Mevcut analizin, Almanya veya AB'nin hangi kısıtlayıcı düzenlemeleri benimsemesi gerektiği konusundaki tartışmayı yeniden canlandırması muhtemeldir.

Orlando'daki Central Florida Üniversitesi'nden Mohamed Abdel-Aty ve Shengxuan Ding, çeşitli Amerikan veri tabanlarından derledikleri 37.000'den fazla kazanın koşullarını değerlendirdiler. Bunlardan 2.100'ü yüksek düzeyde veya kısmen otomatikleştirilmiş araçlardan oluşuyordu; kısmen otomatikleştirilmiş araçlarda her zaman birisinin direksiyonun arkasına oturması ve destek sistemlerini kontrol etmesi gerekiyor.


ayrıca oku


otoyol kavşağı ile akıllı ulaşım






Vardıkları sonuç: Prensip olarak, otomatik arabaların kaza riski, insanlar tarafından kullanılanlara göre daha düşüktür. Ancak istisnalar da var. ABD'li araştırmacılar “Nature Communications” dergisinde, akşam karanlığında ve dönüş sırasında otomatik araçla kaza olasılığının önemli ölçüde daha yüksek olduğunu yazıyor.

Yayalar için daha güvenli


Çalışmanın yazarları, otonom araçlarda güvenlik açısından kaydedilen ilerlemenin açıkça ölçülebilir olduğunu yazıyor. Ancak yine de otomatik pilotlu bir arabayı sürmenin çok tehlikeli olabileceği durumlar vardır. Yani trafik yönlendirmesi değiştiğinde. Otonom araçların karıştığı kazaların yüzde 5,5'i inşaat alanlarında veya diğer yol kullanıcılarının karıştığı kazalarla bağlantılı olarak meydana geldi. İnsan sürücüler için bu oran yüzde 1'in biraz üzerindeydi.


ayrıca oku


Proje Dresden ve Münih'teki TU'da yürütülüyor 6G Yaşam gelişmiş






Direksiyonun arkasında daha az insan sürücü olsaydı, özellikle yayalar önemli ölçüde daha güvenli yaşarlardı. Yayalar kazaların yüzde 15'ini oluştururken, otonom araçlarda bu oran yalnızca yüzde 3'tü. İnsan kazalarının neredeyse yüzde 20'sinde dikkatsizlik veya kötü sürüş davranışı önceden belirgindi. İnsan güdümlü araçlar arkadan çarpmaların yüzde 79'unu oluşturuyor. Ve otonom araçlar suçlu olduğunda, vakaların neredeyse dörtte üçünde (yüzde 72) otonom modda araç kullanmıyordu; dolayısıyla sonuçta sorumlu bir insandı.

“İnsan sürücülerin bir sürüş programı kadar hızlı tepki vermediği sonucuna varabiliriz. Veya belki de nesneyi buna göre tepki veremeyecek kadar geç fark ediyorsunuz,” diye belirtiyor Abdel-Aty ve Ding. Özel bir analizde araştırmacılar, kazaların trafik sıkışıklığını, hava durumunu, yol yüzeyini, konumunu ve diğer özelliklerini de dikkate aldı. Buradan yola çıkarak belirli durumlarda kaza olasılığına ilişkin tahminler oluşturdular.

Görüş zayıf olduğunda sürüş sistemleri başarısız oluyor


Buna göre yüksek otomasyona sahip bir aracın yağmurda kaza yapma olasılığı, araştırmacıların insanlar tarafından kullanılan araçlar için belirlediği değerin yalnızca üçte biri civarında. Bunu, diğer şeylerin yanı sıra, radar sensörlerinin otonom araçların 150 metreye kadar görmesine olanak sağlarken, insanların görünürlüğün onda biriyle yetinmek zorunda kalabileceği gerçeğiyle açıklıyorlar.


ayrıca oku








Ancak otonom araçlar, örneğin akşam karanlığında ve dönüşlerde zorlu görüş koşullarıyla karşılaştığında hala fark edilir derecede daha yüksek bir kaza riski bulunuyor. Akşam karanlığında kaza olasılığı beş kattan fazladır ve dönüş sırasında ise insan tarafından sürülen bir araçtaki kaza olasılığı hala iki kat daha fazladır.


Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, kişisel verilerin iletilmesine ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir; çünkü gömülü içeriğin sağlayıcıları, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak bu izni gerektirir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.



Genel olarak araştırmacılar, otonom araçların neden olduğu kaza riskini düşük olarak değerlendiriyor: “Yüksek derecede otonom sürüş sistemleri, nesne tanıma, hassas kontrol ve daha iyi karar verme özellikleri nedeniyle çoğu senaryoda insanlar tarafından kullanılan araçlardan daha güvenlidir.”