KaramelaYedi
New member
Bilim uzay
Neden bir uzay aracı yanlış yöne indi ve diğeri artık uçmak istemiyor?
Şu tarihten itibaren: 26 Ocak 2024| Okuma süresi: 3 dakika
İndi ama ters yönde: Japonya'nın ay sondası SLIM
Kaynak: dpa/Kredisiz
WELT podcast'lerimizi buradan dinleyebilirsiniz
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.
30 gün yerine 3 yıl uçtu ama artık NASA, Mars helikopterine veda etmek zorunda. Kanatları kırıldı ve artık bunu yapamıyor. Bu arada Japon havacılık otoritesi, feribotunun neden ters indiğini açıklamak zorunda.
eBirazdan sanki hırdavatçıdan alınan bir rotor yardımıyla ferforje bir fener havaya yükseliyormuş gibi görünüyor: ABD havacılık otoritesi NASA'nın internet sitesinde yer alan Mars helikopteri “Ingenuity”nin videosu sanki birisi “Jugend forscht” kazandı. Çok tatlı.
Ancak izlenim yanıltıcıdır; robot aslında çok deneyimli mühendisler tarafından yapılmış, çığır açıcı, başarılı bir projedir. Dünya'da 1,8 kilogram, Mars'ta ise 0,7 kilogram ağırlığa sahip olan cihaz, üç yıldır yorulmadan Mars'ta uçuyor.Araştırma cihazı, konforlu bir son hız ile toplam 11 kilometre olmak üzere toplam 72 uçuş gerçekleştirdi. saatte on kilometre.
ayrıca oku
Bu kahramanca bir çaba çünkü uçan lambanın aslında sadece 30 gün dayanması gerekiyordu. Bu şekilde onun ısrarı sayesinde Ingenuity Amerikalıların kalplerine aktı. Yüksek çözünürlüklü kamerası sayesinde Mars'ta gün doğumlarının somon pembesi olabileceğini biliyoruz.
Uzaylı helikopteri “Ingenuity”…
Kaynak: dpa/—
…ve Mars'ı nasıl gördüğünü
Kaynak: NASA
NASA patronu Bill Nelson, Kızıl Gezegendeki keşif gezilerini “tarihi bir yolculuk”, başka bir gök cismindeki ilk uçak olarak nitelendiriyor. “Bu olağanüstü helikopter hayal edebileceğimizden çok daha yükseğe ve uzağa uçtu.” Eğer Nelson kadar heyecanlıysanız, web sitesinde küçük adamın posterlerini ve giflerini bulabilirsiniz.
Artık tüm taraftarların veda etmesi gerekiyor, helikopter artık gidemez. NASA, bu hafta Dünya'ya gönderilen görüntülerin mini helikopterin bir veya daha fazla rotor kanadının iniş sırasında hasar gördüğünü gösterdiğini söyledi. Yine de Ingenuity hâlâ Dünya'daki kontrol merkeziyle iletişim halinde ve hâlâ dik duruyor. Görev tamamlandı, görev sona erdi.
Dik konuma yapılan atıf göz kırpılarak okunabilir, çünkü dünyanın diğer ucundaki Japonya'daki uzay ajansı o kadar şanslı değildi. Jaxa, Mars'tan gelen haberlerle hemen hemen aynı zamanda, ay modülünün dik değil baş aşağı bir fotoğrafını yayınladı.
ayrıca oku
Mühendisler yaşanan kazayı şu şekilde açıklıyor: Uzay sondası, iniş yaklaşması sırasında motor nozülünün uzaya doğru yukarı doğru yönlendirilmiş olması nedeniyle “olumsuz bir pozisyona” girdi. Neredeyse fikir buydu: Ay'ı Araştırmak için Akıllı İniş Aracının (SLIM), iniş alanının eğimli arazisinde devrilmeyi önlemek için bir strateji olarak yan tarafına inmesi gerekiyordu.
Jaxa mühendisleri zorunlu inişi açıklamalı
Kaynak: dpa/Eugene Hoshiko
Daha sonra iki ana motordan biri yerden 50 metre yüksekte arızalandı. Yerleşik bilgisayar, ani kaybı itme kuvvetinin yarısı ile telafi etmeye çalıştı ve böylece tam kayıplı bir çarpışmayı önledi. SLIM saatte 5 kilometrelik hafif bir hızla, tam ters yönden indi. Araç, mücadele eden bir böceğin aksine kendine dayanamadığı için görevi tamamlanmış ancak gerçekleştirilememiştir.
ayrıca oku
Elon Musk'un Mars misyonu
Ingenuity, Şubat 2021'de “Perseverance” gezginiyle Mars'a indi. Küçük adam da o zamandan beri gezegendeki yaşamın izlerini aramakla meşguldü.
NASA yöneticisi Teddy Tzanetos, Ingenuity artık uçamasa bile helikopterin uzay yolculuğunun geleceğini etkileyeceğini söyledi. “Tarihteki ilk Mars helikopteri, uzay araştırmalarının geleceğini şekillendirecek ve Mars'taki ve diğer dünyalardaki uçak filolarına ilham verecek.”
WELT podcast'lerimizi buradan dinleyebilirsiniz
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.
“Aha! Gündelik Bilginin On Dakikası” WELT'in bilgi podcast'idir. Her Salı, Çarşamba ve Perşembe günü bilim alanından gündelik soruları yanıtlıyoruz. Podcast'e Spotify, Apple Podcasts, Deezer, Amazon Music üzerinden veya doğrudan RSS beslemesi aracılığıyla abone olun.
Neden bir uzay aracı yanlış yöne indi ve diğeri artık uçmak istemiyor?
Şu tarihten itibaren: 26 Ocak 2024| Okuma süresi: 3 dakika
İndi ama ters yönde: Japonya'nın ay sondası SLIM
Kaynak: dpa/Kredisiz
WELT podcast'lerimizi buradan dinleyebilirsiniz
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.
30 gün yerine 3 yıl uçtu ama artık NASA, Mars helikopterine veda etmek zorunda. Kanatları kırıldı ve artık bunu yapamıyor. Bu arada Japon havacılık otoritesi, feribotunun neden ters indiğini açıklamak zorunda.
eBirazdan sanki hırdavatçıdan alınan bir rotor yardımıyla ferforje bir fener havaya yükseliyormuş gibi görünüyor: ABD havacılık otoritesi NASA'nın internet sitesinde yer alan Mars helikopteri “Ingenuity”nin videosu sanki birisi “Jugend forscht” kazandı. Çok tatlı.
Ancak izlenim yanıltıcıdır; robot aslında çok deneyimli mühendisler tarafından yapılmış, çığır açıcı, başarılı bir projedir. Dünya'da 1,8 kilogram, Mars'ta ise 0,7 kilogram ağırlığa sahip olan cihaz, üç yıldır yorulmadan Mars'ta uçuyor.Araştırma cihazı, konforlu bir son hız ile toplam 11 kilometre olmak üzere toplam 72 uçuş gerçekleştirdi. saatte on kilometre.
ayrıca oku
Bu kahramanca bir çaba çünkü uçan lambanın aslında sadece 30 gün dayanması gerekiyordu. Bu şekilde onun ısrarı sayesinde Ingenuity Amerikalıların kalplerine aktı. Yüksek çözünürlüklü kamerası sayesinde Mars'ta gün doğumlarının somon pembesi olabileceğini biliyoruz.
Uzaylı helikopteri “Ingenuity”…
Kaynak: dpa/—
…ve Mars'ı nasıl gördüğünü
Kaynak: NASA
NASA patronu Bill Nelson, Kızıl Gezegendeki keşif gezilerini “tarihi bir yolculuk”, başka bir gök cismindeki ilk uçak olarak nitelendiriyor. “Bu olağanüstü helikopter hayal edebileceğimizden çok daha yükseğe ve uzağa uçtu.” Eğer Nelson kadar heyecanlıysanız, web sitesinde küçük adamın posterlerini ve giflerini bulabilirsiniz.
Artık tüm taraftarların veda etmesi gerekiyor, helikopter artık gidemez. NASA, bu hafta Dünya'ya gönderilen görüntülerin mini helikopterin bir veya daha fazla rotor kanadının iniş sırasında hasar gördüğünü gösterdiğini söyledi. Yine de Ingenuity hâlâ Dünya'daki kontrol merkeziyle iletişim halinde ve hâlâ dik duruyor. Görev tamamlandı, görev sona erdi.
Dik konuma yapılan atıf göz kırpılarak okunabilir, çünkü dünyanın diğer ucundaki Japonya'daki uzay ajansı o kadar şanslı değildi. Jaxa, Mars'tan gelen haberlerle hemen hemen aynı zamanda, ay modülünün dik değil baş aşağı bir fotoğrafını yayınladı.
ayrıca oku
Mühendisler yaşanan kazayı şu şekilde açıklıyor: Uzay sondası, iniş yaklaşması sırasında motor nozülünün uzaya doğru yukarı doğru yönlendirilmiş olması nedeniyle “olumsuz bir pozisyona” girdi. Neredeyse fikir buydu: Ay'ı Araştırmak için Akıllı İniş Aracının (SLIM), iniş alanının eğimli arazisinde devrilmeyi önlemek için bir strateji olarak yan tarafına inmesi gerekiyordu.
Jaxa mühendisleri zorunlu inişi açıklamalı
Kaynak: dpa/Eugene Hoshiko
Daha sonra iki ana motordan biri yerden 50 metre yüksekte arızalandı. Yerleşik bilgisayar, ani kaybı itme kuvvetinin yarısı ile telafi etmeye çalıştı ve böylece tam kayıplı bir çarpışmayı önledi. SLIM saatte 5 kilometrelik hafif bir hızla, tam ters yönden indi. Araç, mücadele eden bir böceğin aksine kendine dayanamadığı için görevi tamamlanmış ancak gerçekleştirilememiştir.
ayrıca oku
Elon Musk'un Mars misyonu
Ingenuity, Şubat 2021'de “Perseverance” gezginiyle Mars'a indi. Küçük adam da o zamandan beri gezegendeki yaşamın izlerini aramakla meşguldü.
NASA yöneticisi Teddy Tzanetos, Ingenuity artık uçamasa bile helikopterin uzay yolculuğunun geleceğini etkileyeceğini söyledi. “Tarihteki ilk Mars helikopteri, uzay araştırmalarının geleceğini şekillendirecek ve Mars'taki ve diğer dünyalardaki uçak filolarına ilham verecek.”
WELT podcast'lerimizi buradan dinleyebilirsiniz
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.
“Aha! Gündelik Bilginin On Dakikası” WELT'in bilgi podcast'idir. Her Salı, Çarşamba ve Perşembe günü bilim alanından gündelik soruları yanıtlıyoruz. Podcast'e Spotify, Apple Podcasts, Deezer, Amazon Music üzerinden veya doğrudan RSS beslemesi aracılığıyla abone olun.