Yapay Zeka: Sonuçta ChatGPT sıkıcı

KaramelaYedi

New member
Bilim Yapay zeka

Sonuçta ChatGPT sıkıcı



Şu tarihten itibaren: 14 Temmuz 2024| Okuma süresi: 3 dakika




EDMONTON, KANADA - 28 NİSAN: 29 Nisan 2024'te Edmonton, Kanada'da bilgisayar ekranında görüntülenen ChatGPT logosunun önünde dizüstü bilgisayar tutan bir kadının görüntüsü.  (Fotoğraf: Artur Widak/NurPhoto)




Kaynak: resim ittifakı / NurPhoto


Yapay zeka metin robotlarının yaratıcılığının sınırları vardır ChatGPT gibi üretken yapay zeka sistemleri genellikle karmaşık ve yaratıcı metinlerle hayranlık uyandırır. Peki yapay zeka metin robotları da insanlar kadar çeşitli şekillerde formüle edebilir mi?





kYapay zeka (AI), bireysel hikayelerin yaratıcılığını artırabilir, ancak birden fazla kez kullanıldığında içeriğin daha az çeşitliliğe sahip olmasına yol açar. Bu, “Science Advances” dergisinde yayınlanan bilimsel bir çalışmanın temel sonucudur.

Bu, yapay zekanın izleyicilerin yeni ve faydalı bulduğu hikayeler için iyi hikaye fikirleri üretebildiğini gösteriyor. Ancak araştırmaya göre yapay zeka destekli hikayeler, yapay zeka desteği olmadan yazılan eserlere göre daha fazla benzerliğe sahip ve daha az çeşitliliğe sahip.


ayrıca oku


ARŞİV - 16 Mart 2015, Aşağı Saksonya, Hannover: Bir ticaret fuarı ziyaretçisi CeBIT'teki ışıklı serginin önünden geçiyor.  (dpa'ya: “Kırmızı-Yeşil, Hamburg için kendi dijitalleştirme yasasını istiyor”) Fotoğraf: Peter Steffen/dpa +++ dpa-Bildfunk +++






Çalışma, Exeter Üniversitesi İşletme Fakültesi, Exeter Veri Bilimi ve Yapay Zeka Enstitüsü ve Londra'daki UCL Yönetim Okulu'nda gerçekleştirildi. İlk aşamada, araştırmacılar 300 test deneğini üç gruba ayırdı: İlk grup yapay zeka yardımı olmadan yazdı, ikincisi ilk fikir için en son dil modeli 4.o ile ChatGPT'yi kullandı ve üçüncü grup yapay zeka tarafından oluşturulan beşe kadar seçti. fikirler. Genç yetişkinler için kısa hikayeler hakkındaydı.

Yapay zeka sıkıcılar için faydalı


Araştırmanın ikinci aşamasında 600 kişi hikayelerin kalitesini yenilik, yaratıcılık ve kullanışlılık açısından değerlendirdi. Sonuçlar, yapay zekaya erişimi olan yazarların, yapay zeka kullanmayan kontrol grubuna göre yüzde 8,1 daha yüksek yaratıcılık ve yüzde 9 daha yüksek kullanışlılık elde ettiğini gösterdi.


ayrıca oku








Kendilerini daha az yaratıcı olarak değerlendiren yazarlar özellikle yapay zeka desteğinden yararlandı: Daha sonra hikayeleri izleyiciler tarafından yüzde 26,6'ya kadar daha zarif yazılmış ve yüzde 15,2'ye kadar daha az sıkıcı olarak değerlendirildi.


ayrıca oku


OpenAI'nin yeni metinden videoya oluşturucusu Sora ile oluşturulan video.  Komut: Zarif bir kadın Tokyo'da sıcak parlayan neonlar ve animasyonlu şehir tabelalarıyla dolu bir caddede yürüyor.  Siyah deri bir ceket, uzun kırmızı bir elbise ve siyah botlar giyiyor ve siyah bir çanta taşıyor.  Güneş gözlüğü ve kırmızı ruj takıyor.  Kendinden emin ve rahat bir şekilde yürüyor.  Sokak nemli ve yansıtıcı, renkli ışıkların ayna etkisi yaratıyor.  Etrafta dolaşan çok sayıda yaya var.






Sohbet robotu ChatGPT'den gelen metinler bu nedenle daha az sayıda yaratıcı yazara yardımcı olabildi. Ancak ChatGPT'nin yaratıcılığı hızla tükeniyor çünkü bilgisayar tarafından oluşturulan hikayeler, tamamen insanlar tarafından formüle edilen metinlere göre birbirine daha çok benziyor. Araştırmacılar, yapay zekayı kullanan yazarların hikayeleri arasındaki benzerliğin yüzde 10,7 oranında arttığını buldu.

Exeter Üniversitesi İşletme Fakültesi'nden Profesör Oliver Hauser şöyle açıkladı: “Sonuçlarımız, üretken yapay zekanın yaratıcılığı nasıl teşvik edebildiğini, aynı zamanda kolektif yeniliği azaltabileceğini gösteriyor.” Hauser, toplumsal bir ikilemin yol açabileceği “aşağı yönlü bir sarmaldan” bahsetti.

“Bireysel yazarlar, üretken yapay zekadan ilham alan yazılarının daha yaratıcı olarak değerlendirildiğini öğrenirse, gelecekte daha üretken yapay zeka kullanmaya teşvik edilirler.” Ancak bu, hikayelerin kolektif yeniliğini daha da azaltabilir.


Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, kişisel verilerin iletilmesine ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir; çünkü gömülü içeriğin sağlayıcıları, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak bu izni gerektirir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.



“Sonuçlarımız, üretken yapay zekanın bireysel yaratıcılık üzerinde yarattığı güçlendirme etkisine rağmen, yaratıcı görevler için üretken yapay zekayı daha büyük ölçekte kullanırken dikkatli olunması gerektiğini gösteriyor.”

UCL School of Management'tan Anil Doshi şunları ekledi: “Yayıncılık endüstrisi daha üretken, yapay zekadan ilham alan hikayeleri benimsedikçe, bunlar daha az benzersiz ve genel olarak daha benzer hale gelebilir.”